annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Var rädda om varandra

Publicerad 2009-04-09 14:40:30 i Allmänt,

Idag mår jag inte så bra, illamående, kraftlös och vill bara sova. Men det är mycket bättre än efter första behandlingen så jag är tacksam att det verkar gå lika bra som förra gången. Jag har ju kommit halvvägs i min cytostatikabehandling och det är inte dåligt.

Ikväll ska jag tända ljus för alla som har det jobbigt. Livet kan förändras på bara en sekund. En familj har för ett par dagar sedan förlorat sin 14-åriga dotter i en tragisk olycka. Att inte få ta farväl, att efter att sagt hej då så ses man inte mer. Det väcker tankar om hur skört livet är.

För mig är det viktigt att varje dag säga till mina barn att jag älskar dom. Att försöka att inte skiljas åt om man är osams, utan ta ett steg tillbaka då och säg att "jag älskar dig".  Livet är så kort, så varför ägna energi till att bråka, lägg den energin på det positiva som trots allt finns här. Även om det är svårt att se det ibland.

Var nu rädda om varandra och låt oss tända ett ljus ikväll
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-04-10 12:43:36

Vi tänder många ljus och tänker ljusa, varma tankar!

Kram Ingela

Postat av: Christina

Publicerad 2009-04-11 18:05:53

Ja,tänk att nu har du gjort 3:dje behandlingen. Du är duktig tycker jag. Jag vet ju också hur det känns. Bra att du är positiv. Jag tror att det hjälper dej mycket. Och som sagt nu går du mot ljusare tider. Det är en jobbig behandling men du ska se att allt kommer att bli bra.Kram från Christina

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-04-12 19:49:34

Tänder ett ljus och skänker en tanke.

Gripande fin blogg du har, läste och berördes!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela