annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Bra dag, änglar finns

Publicerad 2009-08-25 19:01:21 i Allmänt,

Idag har jag varit hos min onkolog och diskuterat om min bröstcancer. Den ska vara helt borta nu i och med operationen, men om det finns cancerceller kvar så ska de försvinna med strålningen. Börjar från och med nu att äta antihormontabletter under 5 års tid. Det känns bra för då vet jag att jag har ett skydd.

Det kändes riktigt bra att få prata i lugn och ro, Kicki följde med. Garantier för att jag inte ska få metastaser finns inte men det är ju som med annat i livet. Men min läkare sa att om jag är minsta orolig över något som känns konstigt i kroppen så ska jag höra av mig så gör de en undersökning. Jag kommer ju också att gå på täta kontroller.

På måndag börjar jag strålbehandlingen, även om jag blir jättetrött när jag gör något så känns det bra. Det är bra att jag får kontinuitet i mitt liv. Var till psykiatrikern och kuratorn igår, ska börja med antidepressiva igen. Det var en ny psykiatriker som har jobbat på Vidarkliniken, mycket förtroendeingivande. Vet att jag kommer att fixa det här.

Idag fick jag en gåva för att förgylla min tillvaro av en okänd person, har aldrig träffat henne eller pratat med henne men hon ville ge mig något extra. Blev djupt, djupt rörd. Pengarna går oavkortat till min vistelse på Mösseberga, måste ju betala 80 kr/dygn samt en del av resan själv. Nu behöver jag inte oroa mig för det. Tack du underbara medmänniska, en ängel är vad du är.

Imorgon blir det besök på sjukgymnastiken och på torsdag plastikkirurgen.

Var till avdelningen idag men det var bara främmande personal som jobbade förutom sjukgymnasten. Det visade sig att mina kollegor var på planeringsdag, det har jag helt missat.  Men imorgon är de tillbaka så då får det bli en fika där efter sjukgymnastbesöket.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-26 10:16:07

Hej!



Jag är en okänd människa för dig. Men jag har läst lite i din blogg och måste bara skriva att jag känner igen mig i så mycket. Har gått igenom två operationer, jävulska cellgifter och är nu i slutet av strålningen. Allt har bara rusat på och inte förän nu börjar jag förstå vad man gått igenom. Och det är nu som tankar och skräck inför framtiden plågar en ständigt...Funderar oxå på att ta kontakt med något nätverk, för hur underbara familj och vänner än är så kan de inte förstå fullt ut vad det är vi går igenom. Det här är inget roligt, och hur många gånger frågar man sig varför jag?



Ha det så bra!

Carola

Postat av: gun

Publicerad 2009-08-26 23:26:07

Åh vad härligt att du mår så bra !! Följer din blogg hela tiden och har verkligen lidit med dig.

Själv har jag hittills klarat mig undan det värsta – men som du säger – vi vet ju inte vad som försiggår obemärkt i kroppen. Bara att ta det bästa för givet, eventuella smällar får man ta om de överhuvud taget kommer. Ingen idé att ta ut i förskott... nä, nä, visst, hur lätt är det inte att säga så. Njut nu av din nya visshet!! Önskar dej lycka till på din fortsatta färd med lycka och mycket friskhet ! Kram, Gun

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-27 09:00:50

Hej vännen!!

Å, vilken underbar människa!! Ja, du har rätt.. änglar finns!!

Vad lättad & glad jag blev av att läsa ditt inlägg idag. Har tänkt så mycket på dig. Du har en tuff tid framför dig, men det är ju ljus i tunneln =)

All heder & kärlek till dig

Kram Tina

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-08-27 12:23:17

Det känns verkligen som du börjat "landa" i att du är, har varit sjuk. Det tar sin tid... Men bara för att du nu har landat i detta lyser det ändå hopp och ett framtidstänk igenom och det är underbart att läsa! Önskar Dig allt Gott på vägen framåt!

Varm Kram AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela