annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Distans

Publicerad 2009-08-17 11:58:59 i Allmänt,

Nu måste jag få distans och försöka hitta tillbaka till det positiva tänkandet men det är inte lätt. Kommer inte att blogga på ett par dagar.

Pratade med min kontaktsjuksköterska på onkologmott idag. Remiss för tarmundersökning har inte skrivits, dåligt av den läkaren som skulle gjort det i början av  juli! Fick en tfn-tid till min onkolog imorgon, finns inga besökstider. Det är inte rimligt tycker jag att det gått 1 månad efter operationen och jag inte har fått tid till min onkolog. Jag har sån jobbig ¨ångest.

Det är tungt, det är jobbigt, det är urtufft att vara sjuk.

Fick brev från Mösseberga rehab idag och har fått tid där i slutet av september och 12 dgr framåt men måste ringa dit för jag får fortfarande min strålbehandling då.  Även om Landstinget betalar så kommer det att kosta pengar för mig. 80 kr/dygn, en del behandlingar får man betala själv, taxikostnad till och från station och 140 kr för resan ner dit.

Längtar tills jag får åka dit, då¨vet jag att nu är det snart dags att börja leva igen.

Önskar er alla en riktigt härlig vecka!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ullmari

Publicerad 2009-08-17 21:50:00

Kan jag hjälpa till ?

MVH Els-Mari

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-08-22 07:41:42

Hoppas att du har det gott trots allt!

Tänker på dig och önskar att jag kunde trolla...

Varma Kramar AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela