annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

I en bubbla

Publicerad 2009-08-08 19:50:36 i Allmänt,

Det känns som om jag befinner mig  i en bubbla. Har gått igenom det värsta man kan, cytostatikabehandlingen, opererat bort mitt bröst och fått ett nytt och väntar på strålbehandlngen och sen äntligen rehabilitering för att sen återvända till livet.

Men det känns väldigt konstigt, operationen gick hitills hur bra som helst. Att jag inte kan vara ute i solen och att jag inte kan åka iväg och bada gör inget, jag har ju livet i behåll. Har äntligen blivit kvitt tumören och tror att den inte lyckats få fäste någon annanstans i min kropp.

När jag ser tillbaka till januari i år så har jag svårt att förstå allt som hänt. Tänk att jag inte har jobbat sen den 26 januari. Tiden har bara rusat iväg.

Är stel i lederna och fruktansvärt trött/svag men det vet jag att det kommer att bli bättre med tiden. Så jag har ju en ljus tid framför mig.

Är lycklig över att jag har mina barn, barnbarn, svärson, svärdöttrar och deras föräldrar. För att inte säga mina syskon och vänner. Och Kicki som alltid finns när jag behöver hjälp.

Har lärt mig otroligt mycket om cancer, cancersjukvård, hur det är att vara patient speciellt svårt sjuk patient. Hur utlämnad man känner sig osv.

Några tankar så här en lördag kväll.

Hoppas ni alla får en fortsatt härlig helg!
kram
Anne Mari





Kommentarer

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-08-11 00:02:11

Puss o kram till dej från mej

Postat av: Christina

Publicerad 2009-08-17 21:38:55

Då man är inne i själva behandlingen orkar man inte tänka på annat för att orka med den hemska cytostatikabehandlingen.Ja, man orkar nästan inte att leva.Men Annemari, jag lovar det kommer bättre tider när tröttheten som har lamslagit en börjar att ge vika. Kram från Christina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela