annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Imorgon ny period

Publicerad 2009-08-30 19:03:28 i Allmänt,

Imorgon börjar nedräkningen, start för 25 strålbehandlingar, 5 veckor, 5 dgr i veckan. Snart är jag klar med behandlingarna. Tabletterna jag ska äta i 5 år är något som jag får leva med och då har jag något skydd ialla fall.

Känns lite overkligt att jag kommit så här långt i behandlingarna. Tycker att det är obehagligt att behöva ligga själv i rummet där strålningen ges. Fick operera blindtarmen akut i Turkiet när det var jordbävning och efter det har jag lite svårt att känna mig instängd. Tycker att det är jättejobbigt att göra datortomografi men tydligen så ska jag inte ha något som finns över mitt huvud/ansikte under strålningen.

Orken börjar sakta men säkert komma tillbaka, men blir fortfarande fort trött. Däremot har ledvärken/stelheten blivit värre.

Vilket tråkigt inlägg men har svårt att hitta inspiration just nu.

Önskar er alla en riktigt härlig vecka!
Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2009-08-30 22:04:47

Önskar dig lycka till i all den behandling du ska genomgå och du är stark som tvingas ta dig igenom detta. Tänker på dig!

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela