annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Godmorgon!

Publicerad 2009-02-23 09:04:36 i Allmänt,

Ja, då är det snart dags att åka till tandläkaren. Kan inte säga att jag direkt jublar över att åka dit. Och imorgon ska jag börja med cytostatikabehandlingen. Måtte inget hända så att det inte blir av igen. Måste bara få börja med behandlingen.

Helgen var helt underbar, förutom att hela familjen drabbades av vinterkräksjuka. Stackars yngsta barnbarnet, 6 mån, han kräktes rejält samt svärsonen som var dålig hela helgen. Dottern och äldsta barnbarnet var också sjuka. Själv klarade jag mig, och har ju vana från vinterkräksjuka från mitt arbete. Så det blev en hel del omvårdnad i helgen istället för pulkåkning, fotografering, lek osv.

Hoppas ni alla haft en bra helg!

Idag ska jag hämta ut mediciner för närmare 1000 kr inför behandlingen. Man ska inte bara drabbas av sjukdom utan det kostar rejält också. Så denna månad har varit urtuff ekonomiskt och jag kan inte se fram mot lättare månader som kommer. Så det blir till att söka fondmedel nu för att vi ska klara av det.

I såna här situationer är saknaden av en vuxen person i familjen att luta sig mot stor. Även om killarna är 19 och 18 år så vore en partner en klippa just nu. Att få krypa in i famnen, få gråta, få tröst, få vara den lilla person som jag just nu känner mig som. Men vet ju att det vänder, det kommer och går, känslorna.

kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-23 13:59:21

Hej Gumman!!

Mina tankar är hos dig i dag och det ska gå bra ska du se! :D

Kom ihåg tankens makt vännen, detta krig skall du vinna!!! Varma kramar Carina

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-23 22:49:02

Hej goa vän!

När jag läste ditt inlägg rann mina tårar ner för mina kinder. Jag känner verkligen med dig, vännen.

Kan inte mer tala om för dig att, jag finns för dig även om jag nästan är 50 mil bort. Men telefonen finns alltid. Mitt hjärta, tankar finns alltid hos dig!

Kramar, healing i massor.

Jill

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-02-24 09:01:20

Hej Vännen!



Skönt att cancern inte spridit sig! Det är en vinstlott i sig!

Förstår dig mycket väl med ekonomin när man blir sjuk, vill att det skall finnas mer att ta av. Det är en onödig sak att behöva oroa sig för.

Men du, det löser sig! Vad är dålig ekonomi istället för livet tillbaka!

Varm Lyckokram till Dig under alla dina behandlingar! Aurelia

Postat av: Maria Karlsson

Publicerad 2009-02-24 10:39:34

Hej ..

Om du vill ha hjälp med att kolla fonder så hjälper jag dig tveka inte att fråga.Du har haft och har fortfarande många som du måste se om tveka inte att fråga de omkring dig när du behöver hjälp.

kram maria

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-02-24 14:26:14

Tack för allt stöd som ni ger mig. Jag har en mycket stor rikedom och det är er vänner. Önskar att jag en dag finns där för er när ni behöver stöd.

Jag hör av mig med mail till er.



En stor, stor varm kram

Anne Mari

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela