annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Nya perspektiv

Publicerad 2009-02-27 16:02:01 i Allmänt,

Har inte skrivit på ett par dagar och så lär det nog bli i framtiden också, att jag inte skriver dagligen.

Fick första cytostatikabehandlingen i tisdags, har sedan dess mått illa, smakat kemikalier i munnen. Fast det kanske inte är så konstigt fick ju cellgifter. Trött.

Dom här få dagarna har gett mig nya perspektiv på hur patienter mår efter cytostatikabehandling. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt, även om jag föreställt mig att det är tufft.

Önskar att jag kunde få sova igenom hela behandlingen och sen få vakna upp och allt är klart. Så tungt känns det just nu. Men enl de som varit med och personalen på onkologen så ska det bli bättre inom ett par dagar. Sen har jag någon vecka på mig innan jag ska gå igenom detta igen. Än så länge har jag håret kvar och det är jag tacksam för.

Har legat på soffan och tittat ut genom fönstret idag när skatorna håller på och bygger sitt bo i en björk precis utanför mitt fönster. Blev väldigt förvånad när jag såg dom imorse jobba febrilt med sitt bygge, tidigt på våren. Men inget är ju som vanligt.

Önskar att jag kunde vrida klockan tillbaka, haft en jobbarhelg att se framemot. Men, men så är det ju inte. Förhoppningsvis kommer jag att kunna jobba lite under behandlingen.

Önskar er alla en riktigt härlig helg!
kram

Kommentarer

Postat av: Malin Levin

Publicerad 2009-02-28 20:12:49

Älskade Anne-Mari, jag önskar det fanns något som jag kunde göra för att ta bort din sorg och smärta. Jag önskar jag fanns där mer. Du är en vacker och klok människa och det spelar ingen roll om huvudet är bart, ditt hjärta lyser igenom allt. Jag älskar dig min kära vän. Vila, promenera, var i naturen och må gott av det du tycker om och njuter av. Dina vänner är bara en tanke bort, det vet du väl?

Massor av stora kramar/ Malin

Postat av: Helena D.

Publicerad 2009-03-03 08:54:06

Hej Annemarili,

Har läst din blogg, gripande och igenkännande. Du skriver väldigt fint om din upplevelse. Undrar om du löpande skulle vilja publicera din blogg på Clife.se så att fler kan följa din kamp? Jag tror att det är till stor hjälp för många att få ta del av din berättelse. Det faktum att du verkar vara en mycket klok människa plus att du är sjuksköterska i grund och botten tror jag skulle ge många en känsla av trygghet. Du kan väl höra av dig till mig så kan vi prata vidare om detta ifall det känns intressant för dig. Varm kram från Helena D.

Postat av: Carina

Publicerad 2009-03-05 17:49:16

Hej Hjärtat!!!

Förstår dig till fullo gumman, jag får oxå cellfiter nu för min reuma men inte i så stora doser som dig. Du vet att jag finns här för dig vi kan väl ringas snart :)

Krammmmmmm Carina

Postat av: Siv

Publicerad 2009-03-08 14:06:34

Du goa rara, är så starkt i mina tankar nu! Ta väl hand om dig vi är många som finns för dig bara säg till!

Du hade rätt om butiken!



Så många stora varma kramar som du vill ha /Siv

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-08 18:19:11

Hej vännen..tänker på dig och skulle ju helst bara vilja blåsa bort det som smärtar och gör ont för dig..Vila så mycket du orkar förstår att det kan vara svårt för dig..Och jag instämmer med malin dina vänner är bara en tanke bort..

Love..Maria

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-03-09 18:07:53

Tack goa vänner för era härliga värmande ord! Det behövs verkligen.

Kram

Anne Mari

Postat av: Viveka

Publicerad 2009-03-13 11:11:06

Hej Ann-marie.



Vi mailades för några veckor sedan å du sa att du har en blogg...jag försökte hitta den, gick inte. Idag har jag försökt igen å nu lyckades jag... men Ann-Marie...

Kära lilla du...Tänker så på Dig nu...



Jag åker till Sthlm idag, vi kanske kan höras på telefon till veckan... Jag har inte ditt telefonnummer kvar försvann när jag bytte mobil, snälla...maila det till mig.



Kram

Viveka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela