annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Upp och ner

Publicerad 2009-02-17 16:26:52 i Allmänt,

Idag blev en märklig dag. Både positiva och negativa besked. Känns som om jag dragit en vinstlott, finns inget som tyder på att cancern har spridit sig! Så underbart!

Men sen kom ju ett litet bakslag också mitt i all glädje, proverna på levervärdet är något förhöjda, fick ta ett nytt imorse och det var fortfarand förhöjt. Det innebär att jag inte får vara med i studien, en studie som jag verkligen hade sett framemot att få delta i. Jag kommer ju inte att få sämre behandling men får inte de täta undersökningarna samt tilläggsläkemedlet som jag skulle fått annars.

Cytostatikabehandlingen kommer heller inte igång imorgon, måste akut till sjukhustandläkaren imorgon bitti. Har ju tandvårdsrädsla och tänderna är inte i det skick dom borde vara. Har ju problem med tänderna så jag måste få det åtgärdat och bedömt av tandläkare innan jag får påbörja behandlingen. Så nu är det tandläkare imorgon, cytostatikabehandling nästa vecka. Det känns tungt.

Men jag måste se det positiva i situationen och det är att jag kan ge mina underbara barn ett positivt besked att cancern inte spridit sig.  Och det är stort just nu!

Kommentarer

Postat av: Melissa

Publicerad 2009-02-17 16:52:14

Hej gumman!

Det var ju skönt att höra...Vi finns här för dig..

Ses på torsdag..

Bamsekram o pyss!

Postat av: Siv

Publicerad 2009-02-17 17:11:06

Älskade vännen skönt att höra att den inte spridit sig.

Du vet var jag finns när du behöver mig.



Stora läkande kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-17 17:16:46

Oh! Vad glad jag är att du fått besked om att det inte finns någon spridning. Det är verkligen ett helt underbart besked, jag har varit inne och kikat flera gånger idag och väntat på vad du ska skriva.

Tråkigt att du inte får vara med i studien, men precis som du själv säger så överväger det positiva och du får ju den bästa behandlingen i alla fall fast det blir på ett annat sätt nu än vad som var tänkt från början.

Kram

Lena



Kram

Lena

Postat av: Maria Karlsson

Publicerad 2009-02-18 07:58:00

Hej..

Vilka bra nyheter att få höra att den inte spridit sig..

Ha det bra så länge tills vi hörs.

kram Maria

Postat av: Christer Berell

Publicerad 2009-02-18 16:55:56

Hej Ann-Marie

Vill ge dig en stor kram. Skönt att läget är under kontroll.

Vi skickade distanshealing till dig innan vi började våran healing igår



Krya på dig

Ljus, värme och kärlek till dig

Christer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela