annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Bara vara patient

Publicerad 2009-07-11 09:35:14 i Allmänt,

Önskar så att jag bara får vara patient. skulle just nu vilja sudda ut mina sjuksköterskekunskaper. Är trött och ledsen och känner mig uppgiven när operationen sköts upp 1 vecka.

Kan för somliga tyckas som att det är kort tid, men att vara inne i cancersjukdomen så är varje dag en lång transportsträcka på vägen att bli frisk.

Så¨idag är det tårarnas dag som gäller, har så svårt att hitta kraften inom mig.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2009-07-11 15:35:27

Hej på dej!



Blir ledsen av att läsa om hur du blir bemött, och tänker då på när min syster (nu 29 år) blev behandlad för bröstcancer. Dom var toppen alla, prioriterade henne totalt. Och så ska det vara för alla med cancer, sjukdomen väljer man inte själv och det kaos som försiggår i huvudet och i livet ska underlättas av människor omkring en, vilket mest består av vårdpersonal. Håller tummarna hårt för dej



Kram

Postat av: Annika

Publicerad 2009-07-11 21:01:59

Hej Anne Mari! Jag blev så ledsen när jag läste din blogg och om de senaste beskeden. Det är inte rättvist att du ska få ta emot allt mitt i din sjukdom och sjukvården är ju tyvärr som den är ibland. Jag håller tummarna för dig och tänker på dig!

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela