annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Dags för nytt kapitel

Publicerad 2009-07-14 19:41:02 i Allmänt,

Det är dags för mig att lämna ett kapitel i min cancerbehandling. Har gått igenom mycket och det har varit riktigt, riktigt tufft. Att det skulle sluta med att operationen skulle skjutas upp pga infektion hade jag inte trott. Det tog mig hårdare än jag trodde.

Imorgon ska jag iväg till SöS och ta nya blodprover, är så himla trött, blir trött av minsta lilla jag gör.  Så nu ska det tas prover för att se om blodvärdet sjunkit mera och varför. Hade ett långt samtal med min onkologsjuksköterska idag ang min cytostatikbehandling och alla biverkningar. Hon tycker inte att det är konstigt att jag är trött med tanke på hur jobbigt det varit för mig.

Känner mig som om jag befinner mig i ingenmansland just nu. Måste lämna det gamla och blicka framåt. Att vara fången i cancerns värld är tungt, det är svårt att acceptera det, det är ett annat liv. Längtar så himla mycket till det vanliga livet. Men livet kommer aldrig mera att bli detsamma. Inte vilka som är ens vänner heller, några har fallit ifrån och några har tillkommit. Livet har fått en helt ny dimension, djupare.

Förra veckan när jag låg inne på SöS var jag och hälsade på mina arbetskamrater och oj, vad jag längtar tillbaka till jobbet. Men vet inte alls hur lång tid det tar innan jag är tillbaka där. Har operationen, sen är det strålbehandlingen.

Jag ska försöka sammanfatta det jag varit med om hitills på webbmagasinet CLIFE,    www.clife.se

Sen är det dags för nya friska tag härinne, positiva tankar, även om förlusten av mitt egna bröst är stor så är förlusten av tumören värt det flera ggr om. *Ska bli så skönt att bli av med tumören som förpestat min tillvaro sen i januari.

Glöm inte att känna på era bröst regelbundet och gå i  tid till läkaren om ni känner en knöl. Gör inte som jag och stick huvudet i sanden, trodde att om jag förnekade knölen så fanns den inte där. Så dumt! Så när jag väl kom till läkaren var den 6 cm stor.

Var rädda om er!

Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: Niina

Publicerad 2009-07-15 08:13:43

Hej Anne Mari !

Visst det blir aldrig som förut.Men visst kan det bli bra,så måste vi tänka ! Har oxå upplevt att en del vänner har kommit djupare innpå och andra farit iväg lite.Hoppas så att det ska gå bra inför operation.Som du säger själv, man saknar sina kroppsdelar men inte CANCERN.

Sitter här och har värk i mina ben ,3 dagen som verkar bli jobbig,men jag vet ju att de snart byts ut mot bättre dagar igen innan det är dags igen...ja du vet! Ha det nu så bra du kan. Många kramar Niina.

Postat av: Siv

Publicerad 2009-07-15 11:35:09

Hjärtevännen, du har gjort ett kanonjobb och fixar sista biten också. Är bara ledsen för att vi inte hunnit ses än men det inte varit så problemfritt här heller men vändningen har kommit.

Massor av styrkekramar till dig

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-16 21:22:55

Hej vännen!

Vill att du ska veta att jag tyckte det var super mysigt att du kom och hälsade på på jobbet härom kvällen, mysigt också att vi hann ta en fika ihop innan du var tvungen att gå ner till avd igen så du inte blev utelåst...(så du vet så gör inte min vad ont mer, men tack ändå för att du undersökte den lite). Ska tänka massor på dig nu på måndag,allt kommer att gå bra!

Massa varma kramar Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela