annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Operation måndag morgon, 06.30 ska jag vara på avdelningen.

Publicerad 2009-07-17 14:51:06 i Allmänt,

Då har jag fått min operationstid, måndag morgon klockan 06.30 ska jag vara på avdelningen. Kan ju säga att nerverna gör sig påminda nu, oron över allt kring operationen mm. Killarna får klara sig själva igen, dom börjar få vanan inne att fixa maten osv. Samt att dom slipper tjatiga mamman, hönsmamman. *Dom är ju trots allt 18 och 19 år, men det är ju så svårt att släppa taget.

Hoppas regnet håller sig borta i helgen så jag kan vistas ute så mycket som jag orkar för att hitta min inre frid.

Är ute och går korta promenader varje dag med Kicki och det är lugnande. Ger mig ny kraft.

Tack alla ni som stöttar mig på min resa, ni anar inte hur mycket kraft jag får från er också. Alla härliga kommentarer.

En stor kram till er envar!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: /B

Publicerad 2009-07-17 16:36:50

Tänker på dig & håller tummarna för att allt ska gå bra. Operation, strålbehnadling & fortsatt långt, långt liv.

Mvh

/B - som hade en mamma med bröstcancer.

Postat av: Linda - det handlar om helheten

Publicerad 2009-07-17 21:27:27

Hejsan! Jag vill börja med att tacka för din fina kommentar. Jag blir rörd av att människor som du, väljer att ta kontakt och berätta om sina egna livsöden.



Det får mig nämnligen att känna stolthet o en värme, att andra runt omkring, väljer att öppna sig, via mig och min blogg. Jag kan egentligen inte finna ord för hur mycket det betyder att människor är så vänliga o förstående gentemot varandra, o att min blogg togs emot så bra.



Jag trodde nämnligen att folk skulle vara negativa till att "en som jag" ville fungera som någon samlingsplats, där ingen ändå vill yttra sig av rädsla för andras åsikter.



Hur som helst., detta blev en lång kommentar. Jag är otroligt glad och väldigt tacksam för dina snälla ord.

Ta väl hand om dig, o jag sänder en styrke kram i din kamp mot det som följer dig i ditt liv. Precis som följeslagaren i mitt egna liv..



Kramar / Linda

Postat av: Eva59

Publicerad 2009-07-18 11:41:40

Hej!

Sedan jag kännde min knöl 13/6 har jag googlat o följt din sida bl.a. Det ger så mycket stöd, kunskap o kraft att läsa om andra i liknande situationer. Jag har inte behövt cyto vilket jag känner stor tacksamhhet över samtidigt som jag lider med er andra. Op är ett annat kapitel och det här med attt förlora sitt bröst....man vill ju få bort knölen och att allt sedan ska bli som vanligt..Vi får vårda våra själar... Jag ska som du in på måndag men på Danderyd...och hur resan blir sedan vet jag inte..men självklart blir vi bra...Jag tänker på dig..

Varma kramar

Eva

Postat av: Tina

Publicerad 2009-07-18 17:41:52

Hej min tappre fina vän!! Du besitter en så otrolig styrka!! Du kämpar med nått oerhört svårt & ändå delar du med dig av allt detta! Jag är dig så oerhört tacksam för att jag får dela din resa!! Allt kommer att gå bra!! Jag sände dig styrka & mod.På Måndag morron kommer du att finnas lite xtra & lite starkare, i mina tankar!!!

Varma kramar till dig min vän

/ Tina

Postat av: gun

Publicerad 2009-07-18 22:35:29

Hej, håller alla tummar för att det ska gå bra på måndag!!! Har följt din blogg och hoppas att allt ska vända för dig nu! DU FIXAR DETTA!!

Själv är jag nyligen op med bröstbevarande och väntar just nu på domen. Den som inte gått igenom denna gastkramande väntan... man är ju liksom inte i samma värld som andra människor längre. Så fruktansvärt ensamt...

Kram

Postat av: Lisa (från jobbet)

Publicerad 2009-07-19 09:11:49

Många kramar från mig. Jag tänker på dig massor!!!

Postat av: Siv

Publicerad 2009-07-20 19:39:09

Goa fina Anne Mari, extra många varma tankar går till dig.

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-22 15:07:00

Du fixar detta. Jag har klarat mig bra efter min cancerbehandling och det kommer du också att göra. Men det tar tid att "återkomma" till det normala livet. Tröttheten tär ju så mycket på krafterna.

Men ta en sak i taget så ska du se att det till slut ljusnar. Vandringen mot ljuset är lång men det blir bättre ska du få se. Sänder dej massor med styrkekramar för jag vet att det behövs.

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-07-23 09:45:28

När du läser detta är operationen över. Du är en ny människa, men med samma charm som tidigare!

Nu när du kommer hem, känn livet, låt tårar trilla, låt leenden dansa och väx in i den du blivit på denna resa... Oberoende vad som händer i vår kropp, Dansar själen sin Underbara dans!

Varm Kram till Dig!

AmjeW

Postat av: Lena

Publicerad 2009-07-24 10:27:06

Hej kära Anne Mari!

Jag finns med dig i dina tankar och jag är helt säker på att allt kommer att gå bra. Jag säger som Gun här ovan att det är bara vi som har gått igenom den här gastkramande ångesten och väntan som vet vad det verkligen innebär. Jag trodde jag skulle bli förlamad av skräck när jag skulle sövas och opereras men jag var helt lugn och det tackar jag GUD och universums alla goda krafter som var till min hjälp då. (Du vet att jag inte är någon religiös fanatiker Anne Marie fast det kan låta så ibland, men bön hjälper, jag lovar) Så det enda jag råder dig nu är att be starkt om hjälp och tänka bara positivt, inga arga eller besvikna tankar, ta bort dem så fort de dyker upp och tänk bara på allt positivt du kan frambringa. Affirmera bilden av dig själv som helt frisk sen, se dig själv i lyckliga framtidiga situationer.

Världens största kram till dig!

Universums kärlek och styrka!

Önskar dig allt gott!

Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela