annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Snart dags för operation

Publicerad 2009-07-16 20:13:32 i Allmänt,

Proverna var bra igår, mitt blodvärde låg fortfarande lågt men inte tillräckligt för att jag ska ha blod. Läkaren sa att hon inte tyckte att det ett dugg konstigt att jag är trött med tanke på vad jag gått igenom. Dags för mig att inse det.

Nu lämnar jag cytostatikaperioden bakom mig, håret har börjat växa och har inte längre någon infektion. Det konstiga är att jag inte har så starka minnen av det jobbiga, det är som när man fött barn, man kommer knappt ihåg att det gjorde ont. Men jag kan ju säga att jag önskar av hela mitt hjärta att jag aldrig mera behöver genomgå cytostatikabehandling igen.

På måndag är det dags för operation, jag är jättenervös måste jag erkänna. Trots att jag vet hur det går till, varit på avdelningen och hälsat på, verkar vara en jättehärlig personalgrupp. Läkaren som ska operera mig har jag också pratat med och hon ingav mig genast förtroende. Är mest orolig för min reaktion när bröstet är borta trots att jag får ett nytt. Det är ju trots allt en del av mig som försvinner. Samt orolig för om jag ska få frossa när jag vaknar från narkosen, det är jättejobbigt att vakna med det. Känns som om man hoppar flera meter upp från sängen och jobbigt att andas. Men har ju diskuterat detta med narkosläkaren så dom är förberedda.

Häromdagen kom Andrea (svärdottern) hem med kassar med mat som hon handlat. Jag ville först inte ta emot det men till slut gjorde jag det. Det är tufft ekonomiskt och hon visste det. Jag blev så otroligt glad, tack snälla Andrea, du anar inte hur mycket det betydde för mig!

När jag blir frisk och har normal inkomst så ska jag verkligen visa min uppskattning för all hjälp jag fått.

Mitt frikort på Apoteket gick ut i maj så nu när jag blev sjuk igen så har det varit en hel del medicininköp på *Apoteket och det är inte billigt. Att sen vara ensamförsörjande till två underbara killar som nyss tagit studenten och inte har någon inkomst alls är tufft. Men vi kämpar på. 

Men det är väl en prövning jag ska gå igenom, något kanske jag lär mig av detta.

Nog med gnällande. Nya friska tag, har jag kommit så här långt så fixar jag detta. Ska ringa avdelningen på Karolinska imorgon och få tiden för operationen. Ni får gärna skänka mig lite extra tankar på måndag.

Var rädda om er!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-07-17 08:20:24

Snart är operationen gjord och du ligger där med erfarenheter, men ändå så ny... De äldre delarna och de nya kommer att fogas samman på vägen och bli ett med dig, den nya annemarili kommer att vara den hon är idag, och ändå någon annan ur annan synvinkel, Å Du, det är precis som det skall vara! Det kan kännas konstigt, det kan kännas fel, men kom ihåg att med tiden blir passformen bättre!

Jag skall sända dig massor av tankar och kärlek på måndag! Det kommer att gå bra!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela