annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Då var det dags igen

Publicerad 2009-06-23 12:11:31 i Allmänt,

Då var det dags igen. Trodde jag skulle få det lätt denna sista gång av cytostatikabehandlingen. Men vem har sagt att det ska vara lätt. Mådde ovanligt bra hela förra veckan och tänkte att kanske jag ändå får en bra resa denna gång. Men på lördag kväll fick jag frossa och hög feber, runt 39 grader. Ska ju åka in till sjukhuset om det är över 38 grader. Jag erkänner att jag är dumdristig när det gäller min egen hälsa. Så jag tog tabl Alvedon för att se om febern skulle gå ner istället för att ringa till onkologavdelningen som jag ska göra. Inte hjälpte Alvedonet inte, så då ringde jag och visste vad beskedet var. Jag skulle åka in genast till sjukhuset.

Ringde Kicki som ställde upp direkt för att följa med mig in. Vet inte hur jag ska återgälda henne när jag blir frisk. Jag bestämde mig för att åka taxi/sjukresa in. Men när jag skulle beställa kände jag mig ännu värre, blev tvungen att ringa SoS-alarm och bad dom hjälpa mig att ringa sjukresa. Men det slutade med att jag fick ambulans in.

Blev inlagd på infektions kliniken och fick antibiotika intravenöst (i blodet). Hade ingen feber igår så jag fick åka hem efter mycket tjat från mig. Det var en helt underbar personal på avdelningen,  I64/I54!

 Men fruktansvärd mat!!!!!!! Karolinska sjukhuset!

Jag kunde inte äta den, den kom i förpackningen, ingen tallrik, personalen värmer den i mikron. Det såg inte gott ut, allt blandat med grönsaker. Jag försörjde mig med hårt bröd och fil. Var konstant hungrig. Hörde att flera patienter klagade. Hur sjutton ska man bli frisk av denna mat, som inte går att äta. Förstår inte alls hur dom tänkt som bestämt att patienterna ska ha denna mat! 

Jag som ska operera mitt bröst på Karolinska, ska höra med personalen på avdelningen om jag får ta med mig egen mat och lägga i deras frys. Hellre äter jag Dafgårds frysta mat än denna "vidriga" mat som Karolinska bjuder på. Jag är absolut inte kräsen när det gäller mat men detta går inte att äta. Provade med den vegetariska varianten också men den var ännu värre. Det måste ju bli massor med mat som kastas och hungriga patienter och vad är vitsen med det?!

Jag sa detta till personalen och läkaren och bad dom föra detta vidare till högre ort.

Nu ska jag iväg och ta nya prover, håll tummarna att infektionsvärdet har vänt neråt!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Christina Egerstål

Publicerad 2009-06-23 14:32:13

Hej min vän!



Inte ska du gå och tänka på hur du ska återgälda mej. Nu ska vi bara fokusera på att du blir frisk och inget annat.

Jag ställer så gärna upp för dej för jag tycker du är en underbar vän.



Många kramar

Kicki



Postat av: angelica

Publicerad 2009-06-23 21:45:24

Hej! Är en ny läsare, vilken bra blogg du har alltså! Den e så bra så jag har lagt till som favorit på datorn så jag kan fortsätta läsa ! Hoppas värdena såg bra ut!

/Angelica

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-23 22:24:29

Hej AnneMari! Hörde av Sandra och Anton om din feber. Vad jobbigt. Men vilken tur att du tog dig in och hade din underbara vän Kicki med dig. Hoppas du mår bättre nu.

Sandra hade det jättebra i Bollnäs och stortrivdes. Hon vill gärna åka tillbaka. Hon tyckte så mycket om hela familjen och även hunden.

Ha det bra och sköt om dig!

Kram

Annika

Postat av: Tina

Publicerad 2009-06-23 23:48:06

Hej du underbara!! Oj, vad du får va med om vännen!! Vilken tur att du kom in till sjukhuset! Hoppas du slipper fler "sånna" hemska resor. Du ska veta att jag tänker på dig.. även om jag inte känner dig. Din berättelse berör mig verkligen!!

Det är ju helt idiotiskt .. det med maten. Jag håller med dig. Hur ska patienterna kunna återhämta sig om ni inte får ordentlig mat????? Inte klokt!!!

Hoppas provtagningen gick bra!!!

All styrka, läkning, glädje & hopp skänker jag dig!!!

Kram från Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-06-24 14:33:33

Hej vännen!

Skönt att febern gett med sig och att du fick snabb hjälp!

Maten... Vet ärligt talat inte vad de tänker, har även jag varit på sjukhus och om man är sjuk är näringstätheten i maten viktigare än någonsin. Egen mat låter som ett bra alternativ att ha med dig när du skall opereras! Håller tummarna att det går bra!

Varm Kram

Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela