annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Dags för ett nytt kapitel

Publicerad 2009-06-24 14:03:40 i Allmänt,

Det är dags att ta farväl av cytostatikadelen i  min bröstcancerresa. Ska försöka skriva en liten sammanfattning om tiden och sedan lämna den bakom mig.

Idag var Kicki och jag iväg till Karolinska sjukhuset i Solna för att träffa narkosläkare och träffa sjuksköterskan på avdelningen. Kan bara säga att det är underbar personal som jag träffar där, glada, positiva, sakliga, professionella, ja det känns riktigt tryggt.

Det enda som inte känns bra är SJUKHUSMATEN PÅ KAROLINSKA. Jag kan inte ta med mig egen mat för de har inte fått kylskåpet för patienternas egna mat. Men de har tydligen annan mat i frysen, typ pajer som man kan få istället. Annars får jag be någon komma över med mat till mig.

Nu blev jag avbruten av ett telefonsamtal så jag tappade tråden i mitt skrivande. Men kan säga att provsvaren var bra, infektionsvärdet är på nedgång. Känner mig också piggare.

Vill tacka er som lämnar kommentarer, ni ska bara veta att det värmer gott i mitt hjärta! Ni är med mig och hjälper mig i min resa.

Skriver snart igen.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: angelica

Publicerad 2009-06-24 23:18:32

Skönt att värdena såg bra ut ! :)

Dem skulle ordna så att man själv kunde ta med sig mat, hur kul e det att äta mat man inte tycker om liksom och speciellt i det tillståndet? Håller tummarna för dig!

Postat av: Niina

Publicerad 2009-06-25 08:55:58



Hej Anne Mari !

Du har glatt mig många dagar då jag känt mig ledsen,arg.Bara att få läsa dina rader gör mig glad.

Du skriver så fint och jag blir verkligen tagen av dit skrivande.Hoppas nu att operation går bra.Själv är jag ju redan opererad.Har haft tuffa dagar nu efter min 2:a cellgiftsbehandling, sådan värk i benen,o illamående.Ja nog om mig. Tack för att du finns, du har stöttat mig många gånger,Du är nog tuffare än du tror. Niina 44 år.

Postat av: Helena D.

Publicerad 2009-06-25 14:35:46

Hej vännen, vill du skriva för Clife.se? Maila din text till mig så lägger jag upp det som en gästblogg!!! Din sammanfattning om sjukdomstiden kommer många att ha glädje av att läsa.

Postat av: Andrea

Publicerad 2009-06-26 15:58:34

heeej annemari :)

här är min nya blogg (:



kramar!

Postat av: Andrea

Publicerad 2009-06-26 16:11:38

Annemari! Du är den mest fantastiska gulligaste och omtänksammaste personen som jag någonsin träffat.

Du är alltid så glad och bryr dig så mycket om hur andra mår och tänker alltid på de som har det som svårast. Du är så duktig och trots din sjukdom kämpar du och tar dig igenom allt. Jag beundrar dig och jag är så glad att jag träffade dig. Du betyder otroligt mycket för mig och du är faktiskt inte bara min svärmor du är oxå en otroligt bra och nära vän till mig. Jag kan alltid prata med dig och du förstår mig så som ingen annan vuxen någonsin har gjort. Du har ett stort hjärta och vi är många som beundrar dig och tycker att du är fantastisk.

Du är en riktig kämpe och du klarar precis allt! Om jag kunde plocka ner en stjärna från himmelen så skulle jag plocka ner en till dig för du är en stjärna fallen från ovan. Jag Älskar dig glöm aldrig det världens underbaraste svärmor <3

Jag finns här för dig! /Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela