annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ikväll tänder jag ett ljus

Publicerad 2009-06-14 14:07:26 i Allmänt,

ikväll ska jag tända ett ljus för alla cancersjuka, de som inte klarade av sjukdomen och gått bort, de som kämpar i ensamhet som inte har någon att luta sig mot.  De som inte blir uppmärksammade, de som inte har någon som hjälper dom.

Trots att man har släkt, vänner, anhöriga, bekanta så är cancer en ensamhetens sjukdom. Man känner en mycket märklig ensamhet och där är jag tacksam att det finns bloggar, webbmagasin som www.clife.se samt andra forum i cancerfondernas regi där man kan ta del av andras berättelser.

Det som jag fått till mig under denna cytostatikaresa är att jag lever ett liv vid sidan av det verkliga livet. Eller vad är det verkliga livet för något egentligen?!

För mig som inte har orkat med mycket pga alla biverkningar av cytostatikan har det varit ovärderligt att få ta del av det andra livet via andra. Mina barn, barnbarn, svärson, svärdöttrar, vänner och underbara arbetskamrater. 

Vi föds, vi lever, vi dör, det är livets gång. Men det är då vi lever, viktigt att vi inte fastnar utan försöker leva livet här och nu. 

Det eviga regnandet fick tillbaka min skrivlust.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2009-06-14 20:54:17

Hej Ann-Marie! Vad fint du skriver. Jag frågade Anton ikväll hur du mår och han sa att det inte var så bra och det kan jag läsa här i din blogg också. Jag blir jätteglad att jag kan ge dig en liten glädje mitt i sjukdomen med min blogg. Du är stark, Ann-Mari och inte ensam.Du har många runtomkring dig som tänker på dig.

Kram

Annika

Postat av: Siv

Publicerad 2009-06-15 07:55:48

Hej goa vännen.

Många tankar och frågor kommer och går och tyvärr är det så att med sin sjukdom är man ensam. Du kämpar och kommer att segra, har gjort ett jättejobb.

Många stora varma kramar till dig/Siv

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-15 13:49:25

Man förstår intevad ensamhet är förrän man varit där själv, även som sagt att man förhoppningsvis har släkt och vänner omkring sig. Det är en väg som ingen kan följa en på... Det gör ont, men efteråt kommer du hitta en eller flera nya delar av dig själv. Jag hoppas och tror att du kommer tycka det var värt det till viss del i alla fall...

Livet handlar om att leva, det handlar inte alltid om att nå slutmålet, vad det nu än är för just mig, det handlar om erfarenheter på vägen till slutmålet.

Varm kram

Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela