annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Det viktiga skrattet

Publicerad 2009-03-10 16:33:50 i Allmänt,

Igår kväll ringde Keith en underbar vän som jag känt under många långa år.  Vi hörs av då och då i perioder i våra liv. Speciellt när det hänt något viktigt eller när vi bara behöver få ventilera händelser i våra liv. Det slutar alltid med härliga skratt, skratt åt oss själva, vi ser det komiska i våra livssituationer.

Vi är fullständigt ärliga när vi pratar med varandra, ger varandra råd även om vi nu inte alltid följer dessa. Men det är alltid raka rör som gäller.

Keith sa något väldigt klokt igår ang min blogg och sjukdom. Han tyckte det var bra med bloggen för då kan han följa min sjukdom, vet hur jag mår innan han ringer och då kan vi ägna våra samtal åt roligare saker.

Medans jag pratade med Keith upptäckte jag att håret börjar lossna, vi skrattade lite åt det och det kändes bra.

Det blev en hel del "sjuka" skämt, skratt under samtalet och det behövde jag. Livet går ju vidare trots min sjukdom, jag har ju bara gjort en tvär inbromsning så nu är det bara att fortsätta.

Så talesättet;   "Ett gott skratt förlänger livet"          tror jag stenhårt på.

En stor kram till er!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-20 02:51:20

Hej.. Ville bara titta in och tacka för ditt inlägg :) Du verka vara en trevlig person och jag önskar dej all lycka i din tillfrisknad.. vilket jag hoppas kommer snart.. :s Varma kramar Angelica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela