annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Lugnt

Publicerad 2009-03-20 07:54:34 i Allmänt,

Då har det gått 2 dgr sedan behandlingen. Mår oförskämt bra jämfört med förra gången, fick jag någon cellgift överhuvudtaget? Skämt åsido, lite konstig smak, trötthet och hjärtklappningen har tyvärr gjort sitt intåg igen men inte lika snabbt. Men vilken skillnad, det är ett himmelrike jämfört med förra gången. Bara cellgifterna går på cancern som en ångvält så är jag nöjd.

Vill bli av med den NU! Hade önskat att de hade opererat bort den direkt och sen cellgifterna, den finns där ständigt i vänstra bröstet och gör sig påmind.

Igår var en riktigt bra dag trots tröttheten, finns samtal från goa arbetskamrater och vänner, Karin L, Helen och Camilla om ni bara visste vad det värmer.

Idag kommer min dotter och ska vara här hela helgen!!!!!!!!!!!  Barnbarnen och svärsonen blir kvar hemma men det fixar Peter galant. Jag ska bara njuta av mina tre barn hela långa helgen. Det känns som en vinstlott att få dela ett par dagar med dom alla tre. Tänk att jag är modern till dessa underbara barn! kan inte fatta det.

Hoppas solen skiner över er alla hela helgen!

Hur vi än lever, vad vi än har för förutsättningar, hur hårt/snällt livet än är mot oss så är vi alla värda en sol som ger oss styrka och energi!

En stor varm kram
Anne Mari

                                                                    

Kommentarer

Postat av: Ewa Åkerlund

Publicerad 2009-03-20 10:55:48

ja, då var det dags igen...:-) Men denna gång glädjetårar!!! Så skönt att höra hur bra du fixar behandlingen denna gång, men framförallt, tiden du får tillsammans med dina barn. Det värmer och jag vet att du kommer att njuta av varenda minut. Och du kommer nog med all säkerhet att skämmas bort en hel del, myyysigt..Vi är ju båda begåvade med helt fantastsika ungar!!! Och du vet ju, att ikväll, ikväll kommer det att sändas en hel del till dej,vännen...Bamsegoa kramar i massor!!!!

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-03-20 14:52:02

Ewa!

Tänker extra mycket på dig ikväll. Sänder en blombukett med syrener, rosor och vita vackra spröda blommor (som jag inte kommer ihåg vad dom heter). Ibland så visar sig ju åldern i minnet också.

Kramar

Anne Mari

Postat av: Malin Levin

Publicerad 2009-03-20 19:44:54

Älskade Anne-Marie!

Jag såg ditt inlägg på min blogg och tänker så mycket på dig. Jag hoppas verkligen att du får må bättre och bättre nu och att din ekonomi blir bättre med. Jag förstår vad det innebär med pengar som inte räcker, det ger verkligen ångest. Men det gäller att se famåt hela tiden. Din hälsa är trots allt viktigast. Det får lov att kosta att bli frisk.

Miljoners med varma kramar till dig!

Postat av: Åsa Olsson

Publicerad 2009-03-20 23:57:02

hoppas att du får en super helg med dina "ungar"

Jag är mitt i värsta tjejhormonerna,så tyvärr uppskattar men dom inte hela tiden,utan blir så trött på alltihop...

Men när man läser din blogg,så blir man ju påmind om att man ska ta tillvara på det man har,och uppskatta varann varje sekund,även när det är jobbigt.

Vi har ju köpt en häst,så jag har att göra,men jag hoppas att i slutändan betalar det sej att lägga ner den här energin,tiden,och pengarna på dom

Tänker på dej ofta fast det kanske inte verkar så.

Bett änglarna vaka över dej...

Kramar

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-03-22 15:47:58

Hej!

Jag hoppas du har/har haft en underbar helg med dina barn, det blir så viktigt i dessa lägen!

Själv har jag också tagit en stund med min mamma, mor och dotter dag! Bra för själen!

Varm kram till Dig Vännen!

Aurelia

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-03-22 16:56:48

Hoppas du och ungarna har haft det riktigt mysigt i helgen!



Tänker på dig, det vet du :)



Massor av kramar till dig!

Jaana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela