annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Måndag morgon

Publicerad 2009-03-16 08:49:21 i Allmänt,

Måndag morgon, tvättstuga. Idag ska jag iväg och ta nya blodprover, måtte infektionsvärdet vara normalt. Sen blir det makeup kurs som anordnas för cancerpatienter. Man får lära sig lägga makeup, knyta sjalar och dessutom får man ta med sig produkterna hem. Ser verkligen fram mot det. Kanske tar jag en vända förbi min arbetsplats, vill det men är ledsen och vill ju inte komma dit och gråta. Kanske att makeup kursen får mig att känna mig starkare.

Imorgon är det dags igen för andra cytostatikakuren, är mindre rädd inför den nu. Börjar få tillbaka kämparglöden, ska fixa detta!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ewa

Publicerad 2009-03-16 09:12:12

Tack för din blogg, vännen! Eftersom jag har haft en riktigt kass natt o morron, så får jag trots allt känna av en gnista, en kämparglöd,från dej, som jag vet att jag oxå har, men tappat för stunden..den kommer snart åter!! En go kram till dej!!

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-03-16 09:27:13

Jag finns här för dig vännen, Ewa! Vi får peppa varandra och hämta kraft från varandra när vi dimper.

En varm kram med mycket kärlek till dig!

Anne Mari

Postat av: Sussi

Publicerad 2009-03-16 10:46:53

Klart du kommer fixa det! Du är otroligt stark som orkar kämpa, fortsätt så!



Tack så mycket! :)

Postat av: Lisa (från jobbet)

Publicerad 2009-03-16 13:32:05

Hej Favvo AnneMari!

Är inne och kollar din blogg nästan dagligen. Himla fint du skiver! Tänker på dig massor! Du, jag har ju likson nästan ett litet minbibliotek hemma så om du vill och orkar så får du gärna komma hit och rota runt och låna så många böcker du vill!! Har massor med "skräplitteratur" med mycket skratt, kärlek och draver som är låååååångt bort från din trista sjukdomsvärld.....



Kommer sakna dig när jag är åter på jobbet efter påsk! Vem ska jag nu fråga alla knäppa frågor???



Massor med kramar och kärlek till dig min vän!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-16 16:01:53

Du fixar det! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela