annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

En dag i taget

Publicerad 2009-05-05 15:56:39 i Allmänt,

Fortfarande trött och illamående. Så här länge har tröttheten och illamåendet inte suttit i tidigare om jag bortser från första gången. Ska till behandlingsavdelningen imorgon och få picc-linen spolad ska då ta upp detta. Undrar om det är lågt blodvärde som spökar. Det känns frustrerande att inte orka vara uppe mera än några minuter åt gången.

Håller på och tittar igenom alla foton på killarna. Både Anton och Niclas tar studenten i år, som tur är Anton 3 juni och Niclas 5 juni. Hade varit svårt att klona sig om det varit samma dag. Ska ordna varsin skylt åt dom men behöver hitta roliga foton. Blir nostalgisk när jag ser alla foton som är tagna under deras småbarnsår, vilken underbar tid. Mycket skratt, mycket positiva saker som vi gjorde tillsammans. Huset alltid fullt med härliga ungar.

Solen har inte visat sig idag men det här vädret gör ju att grönskan tar i för fullt. Det blir något vackert att titta på ute.

Idag åker min goa vän Kicki och hennes yngsta dotter Ida till Italien, önskar dom härliga dagar där. De åker till Florens där Veronica, Kickis äldsta dotter bor tillfälligt för att plugga. Imorgon så kan Kicki gå runt och njuta av den italienska kulturen, äta gott och dricka gott. Det är hon värd flera ggr om. Längtar tills hon kommer hem så jag får ta del av dessa dagar via foton.

Det är viktigt att få ta del av livet när man är cancersjuk, för man lever i ett annat liv. Men det är inte mycket som jag ialla fall orkar under denna cytostatikabehandling.

Igår tänkte jag på att "jag vill ta tillbaka mitt liv". Insåg ganska omgående att det kommer jag aldrig att kunna göra. Cancern har delat mitt liv i två delar, före och efter. Inser mer och mer att mitt liv aldrig någonsin kommer att bli som förut. Det känns sorgligt samtidigt som jag måste se det positiva till att jag kanske kan göra förändringar som jag bara tänkt tiditgare.

Nu orkar jag inte längre sitta uppe så det blir åter soffan.
Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-05-05 19:16:19

Hej vännen!

Inget kommer någonsin att bli detsamma! Men det betyder inte att det blir till det sämre, det blir bara annorlunda mot tidigare.

Det finns ett före och ett efter, men samtidigt är allt bara ett nu, något som sker samtidigt bara sett ur olika synvinklar och erfarenheter.

Kom ihåg att efter regn kommer solsken!

Varm kram

AmjeW

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-05-06 14:32:47

Florens!så underbart! Dit åker vi när vi är pigga igen! Var där för två år sedan vill dit igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela