annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Inte bara jag

Publicerad 2009-05-28 16:48:39 i Allmänt,

Mår inte speciellt bra idag heller, fick inte behålla något av frukosten. Ringde min sköterska Elinora på behandlingsavd på SöS för att få annan medicin mot smärtan. Hade tid idag för spolning av min picc-line. Kan inte annat säga att dom är helt suveräna på SöS, min läkare ändrade på min medicinering så jag kunde hämta ut det innan jag åkte hem. Picc-linen spolades och las om, ska tillbaka nästa vecka.

Kicki min trogne ledsagare var med idag också. Vi kom in på detta med att det inte bara är cancerpatienten som mår dåligt, den som följer med och stöttar under resan mår ju också dåligt.

Det var en stor insikt det. Har ju inte tänkt på att Kicki min vän också har det tungt psykiskt. Hon är med på alla undersökningar, behandlingar, läkarebesök osv. Är så uppe i att jag mår dåligt att jag har inte tänkt på att hon också får funderingar kring livet och dess sårbarhet. Ska beställa tid hos kuratorn i slutet av cytostatikabehandlingen så Kicki och jag kan prata om våra erfarenheter, känslor som varit under cytostatikaresan. Sen blir det ju operation och strålning.

Det är helt ovärderligt att ha en vän med sig på resan, är så otroligt tacksam för att Kicki finns i mitt liv som stöd.

Kicki har t.o.m slutat röka i och med allt hon sett. Det är strongt gjort av henne!

Orkar inte skriva längre idag, ska lägga mig i soffan och kura ihop mig med kudden och sova en stund.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: kicki

Publicerad 2009-05-28 18:19:05

Hej min kära vän!



Jag fick tårar i ögonen när jag läste detta.

Vist mår jag dåligt emellanåt, men det som gör mest ont är att se dej lida det gör så ont i mitt hjärta.

Men vi ska klara av detta min vän. Vänner är till

för varandra det spelar ingen roll vad för sjukdom

det gäller man ska finnas där hela vägen och det min

vän där kommer jag att finnas, kommer att var med hela resan. Försök nu att vila dej. Så tar vi nya tag imorgon. På lördag springer våra hästar in.

Många goa kramar

Kicki

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-05-28 19:28:52

Tack från mej oxå Kicki!

Är glad att A-M har dej vid sin sida.

KRAM till er båda

eva-britt

Postat av: Lena

Publicerad 2009-05-28 23:02:26

Vilken gudagåva att få ha en sån fantastisk vän som Kicki vid sin sida.

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-05-29 11:45:03

Där värme och kärlek finns, är det inte plats för något annat! Tiden står still och allt bara är... Vänskap kan vara så vackert!

Kram

AmjeW

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-05-29 15:48:13

Tack för dina fina kommentarer om min blogg. Önskar dig verkligen lycka till i din kamp och krama varandra Kicki och du, så tar ni kraft från varandra. Kram Agneta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela