annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Vistelsen på Mösseberg

Publicerad 2009-11-18 22:43:39 i Allmänt,

Äntligen kan jag sätta mig och skriva om  min rehabvistelse på Mösseberg.

Hade turen att få komma med ett härligt gäng. Dagarna hade vi alla fullt upp med våra individuella program. Första dagen fick jag träffa sjuksköterska, läkare och sjukgymnasten. Därefter diskuterade de om vilket program jag skulle ha under min vistelse där. Träffade en samtalsteraupet 2 ggr, träningspass varannan dag som sjukgymnasten Åsa hade gjort. Hon är helt otroligt bra, trevlig, professionell och mycket kompetent.

Sen fick jag välja själv vad jag ville delta i. Det blev mycket vattengympa och pilates. Var på stavgång sista veckan och det gick riktigt riktigt bra. Påhejad av Kent så var jag ju tvungen att se till att vi gick längre än vad som var meningen från början.

Kvällarna på Mösseberg är ingen höjdare! Inga aktiviteter, kvällsfikat bestod av skorpor och riskaka. Förstår inte hur de tänker, är det något man behöver så är det aktiviteter när man ska återhämta sig. Men vi spelade yatsie och kort och skrattade väldigt gott.

Helgen när Jennie var på Mösseberg är för mig oförglömlig, vi provade på afrikansk dans på söndagsmorgonen. Det var riktigt roligt och svettigt.  Vi deltog i fredagsmys som inte var vad vi hade förväntat oss men det gjorde inget vi fick umgås ialla fall. Det var inga andra aktiviteter än att vi fick prova på en egenmassage, prova I.D make-up och lite tapas. Så det var en besvikelse. På lördan drack vi lite vin och åt ost och kex.  Vi somnade redan vid 22-tiden.

Överlag blev det tidiga kvällar.

Min ledvärk och stelhet blev värre, men jag tränade ändå.

Det jag saknade på Mösseberg var aktiviteter på kvällarna då hade vistelsen varit perfekt.

Fick en ansiktsbehandling tack vare mina goa arbetskamrater som gav mig ett presentkort. Det var en underbar upplevelse.

Kram
Anne Mari
















Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-11-20 13:56:31

Låter som du haft en härlig vistelse! : )

En påminnelse om det som varit, men även en start på något nytt! : D

Kramar om...

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela