annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Behovet av återhämtning är stort

Publicerad 2009-10-21 11:45:14 i Allmänt,

Nu har det gått några dagar här på Mösseberg, det var ett bra val att ansöka om att få komma hit. Inser nu efter endast ett par dagar hur slut jag är, hur trött jag är, hur mycket allt detta har påverkat mig mentalt. Det är flera är som säger det och som jag även läst i andras bloggar, reaktionen kommer när man avslutat behandlingen. Det är då man börjar inse vad man gått igenom, det är nu bearbetningen måste till.

Och det är då sjukkassan vill att cancerpatienter ska återvända till arbetet!!, det finns lyckligtvis de bl a jag som inte blivit drabbade av såna krav.

Mycket att göra, man har ett individuellt program där de utgås ifrån ens behov. Sen finns det allmänn aktiviteter att välja på. Jag har väldigt lite obligatoriska aktiviteter, behöver få vila. Samtal, träningsprogram och sen utöver det väljer jag föreläsningar, vattengymnastik och det som jag gillar väldigt mycket Pilates och som jag ska fortsätta med när jag kommer hem.

Orkar inte ringa till er goa vänner, men tänker på er och ni får gärna ringa mig.

Till helgen får jag äntligen träffa min dotter igen och få umgås med henne! Det är något som jag verkligen ser fram mot. På fredag kväll har dom fredagsmys på Spa-avdelningen med Tapas, tilltugg, prova på behandlingar osv.

Ni finns alla i mina tankar, var rädda om er och en stor kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-10-21 13:19:40

Tänker på dig !!!!

Vila mycket min vän!

Kram Tina

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-10-22 00:08:45

Vad härligt för dig att vara där. Njut av allt! Jag visste inte att man kunde söka till detta förra året och nu i vår när jag var sjuk. Jag fick i alla fall åka till Mora med 10 tjejer i september. Det var väldigt trevligt att träffa dessa tjejer under en helg. Den här hösten när jag skulle börja jobba heltid igen klarade jag det bara i en och en halv månad. Nu är jag hemma och vilar och är ganska deppig och tänker på allt jag varit med om. Hoppas att FK förstår, annars måste jag börja jobba igen, fast mindre tid hoppas jag...min blogg handlar om livet, inredning och lite om det jag gått igenom.

Ta hand om dig och njut!

Kram Susanne

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-10-23 10:09:02

När vi nått en hamn kommer vilan... Vi får chans att återhämta krafter och så nya frön för att vägarna vi vandrar skall blomstra...

Vila!

Varm Kram till Dig!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela