annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

3 ggr kvar

Publicerad 2009-09-29 19:46:21 i Allmänt,

3 strålbehandlingar kvar, tänk att slippa åka till sjukhuset varje dag i 5 veckor, så underbart skönt. Jag har klarat mig så himla bra undan biverkningar hitills när det gäller strålningen. Tröttare än tröttast men trött var jag ju innan, klumpkänsla i halsen, huden har hitills klarat sig bra.

Idag är jag så glad att jag haft vänner runt mig under hela resan, att jag har vänner och okända personer som följt min kamp och kommenterat min blogg. Om ni bara visste hur det har hjälpt mig. Det finns inte ord för att tala om hur rörd jag är av er omtanke om mig. Alla goa råd, alla goa hejarop när jag mått som sämst och när jag mått bra.

Imorgon ska jag ta blodprover, har tjatat mig till det. Vill se att de är ok så att det inte är där felet ligger när det gäller min extrema trötthet. Men läkaren och min sjuksköterska tycker inte att det är konstigt med tanke på den resan jag gjort och speciellt med alla sjukhusvistelser och biverkningar med cytostatikan.

Ska även få göra bentäthetsmätning då tabletten Femar är ett antihormon och effekten blir benskörhet och det är lättare att få frakturer. Ska ju äta tabletten i 5 år, för mig är det värt biverkningarna om jag kan slippa metastaser. Då ju min tumör var hormonkänslig, alltså att den växer på hormoner.

Ska även få göra en coloskopi då jag haft problem med min tarm samt haft divertikulit, (inflammation i tarmfickor) under behandlingen.

Stelheten och ledvärken tror jag att jag kan hantera genom att få ett bra träningsprogram när jag är på rehabilitering på Mösseberga. Så med tiden så kommer det också att ordna sig.

Min depression kommer ju också att försvinna med tiden, mycket att bearbeta.

Måste få distans till sjukvården, vara utan sjukhusbesök en period för att mentalt orka gå tillbaka till mitt älskade arbete. Måste ju vara i balans för att kunna vårda sjuka patienter.

Det här kommer att bli bra när jag fått alla pusselbitar på plats.

Ett är säkert, jag kommer att leva dag för dag, inte köra 100%, njuta av livet av det lilla.

En stor stor kram till er alla goa läsare av min blogg!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-10-01 08:55:44

Du är Fantastisk!

Varm kram till Dig!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela