annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

5 ggr kvar.

Publicerad 2009-09-28 10:16:53 i Allmänt,

Nu är det bara 5 strålbehandlingar kvar, helt otroligt vad fort det ändå har gått. Känns overkligt att jag gått igenom detta.

Dagen till ära så har solen hittat fram också, skönt.

Betalat räkningarna idag, mindre roligt, det är alltid lika ångestfyllt.

Ringde Perukshopen imorse för att höra om dom har korta peruker som inte kostar mer än 1100 kr då jag har kvar det på Landstingsbidraget. Håret växer men vill ännu inte gå så här korthårig utomhus, så vill vänja mig vid kortare hår med hjälp av peruk först. Hemma går jag utan nu, håret är alldeles mjukt och det växer lite annorlunda än förut, min bena är försvunnen. Ska bli intressant att se hur håret ser ut när det växt ut mera. Mina gråa hårstrån är än så länge borta.

Har fortfarande ledvärk och stelhet i lederna, vissa dagar är sämre och då går det sakta kan jag säga när jag ska förflytta mig från sittande till gående. Men vad är detta mot vad jag gått igenom! ingenting.

En stor kram och önskar er alla en härlig vecka!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2009-09-28 19:07:17

Så skönt att du känner dej bättre, det märks tydigt på ditt inlägg! Fortsätt så, bra tankar föder fler bra tankar :-) Kram

Postat av: söndagsflickan

Publicerad 2009-09-28 23:43:32

Hejsan igen :-) Hoppas att du får tag i en peruk! Själv går jag "kal" och börjar trivas med det. Mot kylan har jag beställt en "Buff", en skoj grej! Jag blev strålad från halsen till under näsan, och fick fruktansvärda sår. Smaken har jag inte fått tillbaka, och jag har fortfarande svårt att äta ibland. Det är verkligen en helstidssyssla att lära sig leva med cancer! Grattis till att din strålning snart är slut! Kram

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-09-29 09:35:05

Såå söta du, håret växer och behandlingarna avtar, precis som det skall vara!!!

Önskar Dig allt gott jag kan av hela mitt hjärta!

snart är det 4 ggr kvar...

Kramen AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela