annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Några rader

Publicerad 2009-09-12 12:56:41 i Allmänt,

Jag tycker inte om helger sedan jag blev sjuk. Det känns mycket tyngre då. Just nu har jag ju fullt upp på vardagarna med strålbehandlingarna.

Är så frustrerad över att jag är stel i lederna och har värk i kroppen. Hoppas jag kan hitta bra övningar att mjuka upp lederna med när jag är på Mösseberg.

Just nu tycker jag att livet är förbaskat tråkigt. Önskar att jag slapp  min peruk men är inte mogen för att vara utan den, håret är för kort. Men det växer så det knakar. Behöver fixa tänderna också. Tröttheten är för jobbig och längtar tills jag får åka på rehabiliteringen.

Usch vad negativ jag låter men just idag är en sån dag. Hamnat i en period där jag känner mig väldigt vilsen. Har 3 veckor kvar på strålbehandlingen, rehab sen. När kan jag börja jobba? Hur kommer min ledvärk, stelheten, koncentrationssvårigheter att påverka mitt jobb?

Hoppas ni alla får en underbar helg!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-09-12 17:11:27

Önskar Dig en fin helg tillbaka! En god film att se eller somna till kan vara skönt...

Varm kram till Dig!

AmjeW

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-13 16:54:17

Hej!!

Det är inte alls konstigt att du känner dig negativ ibland.. det gör alla & det är helt ok!

Ibland kan det tom vara bra att ha de dagarna för när de släpper får man nån jävlaranama & man hittar ny ork & energi till att ta nya tag!!

Kram Tina

Postat av: Christina

Publicerad 2009-09-15 11:58:35

Jag har fått en bra medicin . Jag har ju problem med fötterna efter cytostatikabehandlingarna. Gabapentin heter den. Jag är ju så stel och "stapplig" på fötterna ibland.

Postat av: Krisztina

Publicerad 2009-09-16 01:06:40

Hej Hjärtat!



Klart att man är nere ibland men tro mig du är inte ensam. Dagen när du vill slänga din peruk kommer, dagar när du inte alls kommer att tänka på cancern kommer och i bästa fall blir den här perioden kvar i ditt huvud bara som en påminnelse om vad som är viktigt här och nu. Vi är många som hejar på varandra!!!

Kram

Postat av: Niina

Publicerad 2009-09-16 13:01:33



Hej Anne Mari !

Jag tycker heller inte om min peruk just nu,är så virrig säger min 18 åriga dotter och de kan jag skratta åt(som tur är)men allt skrattar man inte åt,

inte att kroppen inte orkar, inte att inte ha nåt hår ,inte att må illa från och till och inte få behålla maten..VI måste nog ha dessa dagar tyvär, Men visst A-M vi kommer igen.Många styrke kramar / Niina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela