annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Kontroll datortomografi

Publicerad 2010-04-22 19:58:40 i Allmänt,

Jag var fortfarande sjuk i måndags så det blev inget jobb. Fyllde år och istället för att bli firad sent på kvällen så firades jag på eftermiddan istället. Fick blommor och presentkort. Mina goa pojkar Niclas och Anton hade köpt ett presentkort på Lindex så jag kan köpa mig något nytt. Blev riktigt rörd då dom har så lite pengar. Min älskade dotter Jennie ringde och ska bli firad när vi ses igen.

Igår var jag till sjukhuset och gjorde en datortomografi av thorax-buk, från halsen och ner till låren. Lite orolig är jag men det känns skönt att ha det gjort. Det är bara mammografin kvar, den blir av senast 4 maj. Då kan jag gå vidare och försöka släppa tankarna på metastaser, fast i och för sig, jag tänker inte så mycket på det.

Idag var jag iväg på samtalsgruppen med andra som gått igenom bröstcancerbehandlingarna. Det var riktigt bra. Nästa vecka är det "min" onkolog som ska komma och svara på frågor.



Måste bara få dela med mig av denna underbara bild som jag hittade på nätet.

Imorgon blir det jobb, först brunch med Melissa.

Kram!
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela