annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Möten i livet

Publicerad 2010-04-24 19:53:07 i Allmänt,

Vi möter personer i livet som gör avtryck i våra hjärtan som för evigt blir kvar. En av mina fd arbetskamrater på akuten, många år sen, gick bort igår. Alldeles för tidigt. Han hade höga krav, var väldigt duktig som sjuksköterska och bjöd på härliga skratt.

Han gjorde mig till en bättre sjuksköterska, hade inte jobbat länge som sjuksköterska när jag började där. Men han fanns där med goda råd och var en förebild. Lika glad var du när du svarade på SOS, mitt i allt så hann du alltid fråga hur jag mådde.

R.I.P  Peo.

Tack Peo för allt du lärde mig.

Tänder ett ljus ikväll.



Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela