annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Några rader

Publicerad 2010-04-16 14:09:27 i Allmänt,

Har börjat jobba 25% och är jätteglad för det. Känns väldigt bra, i onsdags jobbade jag med Karin Li. Jag märker att jag har förändrats som person under året som gått. Är mycket lugnare och övergången från att vara patient till att vara sjuksköterska har gått bättre än jag väntade mig. Jag älskar verkligen mitt arbete att vara sjuksköterska.



Är lite ledsen idag för att jag har fått ont i halsen, huvudvärk och feber. Killarna har varit sjuka och flera i omgivningen. Började med ont i halsen i tisdags men sen har det blivit värre. Igår skulle jag varit på en samtalsgrupp som jag verkligen sett fram mot. Att träffa andra som också gått igenom bröstcancerbehandlingarna. Trodde att jag skulle bli bättre till idag och åka och jobba. Men vaknade inatt med mera ont i halsen och huvudvärk.
Så himla trist! För nu vill jag verkligen jobba och komma tillbaka så fort som möjligt.

Vill inte ha några flera motgångar, tycker att jag fått min beskärda del av det.

Hoppas ni alla får en härlig helg, själv ska jag kurera mig så jag kan jobba på måndag.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Karin Li

Publicerad 2010-04-16 14:34:49

Jag fick ringa mig sjuk i går, torsdag, vaknade med 39 i feber och jädrans ont i halsen... Så det är något som går! Jag mår bättre idag. Krya på dig min vän! Kramar

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-04-16 15:21:07

Jag önskar dig verkligen detsamma. Tack för dina värmande ord. Tittar in på din sida då jag ser att du uppdaterat. Beträffande peruken, så har de ändrat sina rutiner nu så man måste ha remissen med.

Styrkekramar till dig så att du snabbt blir frisk.

Postat av: Monica Carlsson

Publicerad 2010-04-19 00:07:23

Hej Kollega!



Tänk på vad du gått igenom så förstår du säkert att det tar på krafternan att komma tillbaka. Imitt fall började jag som du , 25 % sedan 50,75 och slutligen 100%. Men det tog på krafterna. Jag var bombsäker på att 25 % är ju inga problem.....men det var det.

Skynda långsamt och acceptera till tillstånd just nu. Stöter du på motstånd mota bort det och acceptera det psykologiska hindret för det hör till.Det kommer att bara mycket Berg och Dalbala de närmaste åren. Men tvivla aldrig på dig, du ska bli bra. Nu hade jag väldigt bra chef och kollegor som stötta mig fullt ut. Men ett råd som jag lärde mig.. . behöver du vara hemma nga dagar emmellanåt.Acceptera det för en del i rehabilliteringen. Det här går bra. Menvi ska bara igenom det.Kram Monica som nu har kommit så långt att det gått 5 år sedan sista beh. Och 4:e maj fiskförklaras jag. Det kommer att hända dig också.



Kram Monica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela