annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Livet går vidare

Publicerad 2010-07-15 19:13:21 i Allmänt,

Min älskade vän har nu fått strålbehandling i smärtstillande syfte så hon inte behöver ha så ont. Hon kämpar på och njuter av varje dag hon får.

Jag jobbar på 50% men tyvärr så blir det vissa dagar då jag inte klarar av att jobba pga smärtor och ledstelhet. Dagen efter ett arbetspass är jag ganska så utslagen. Men när jag jobbar så då kör jag för fullt, det är så roligt. Det ger mig glädje att få jobba. Det är ju trots allt inte länge sen jag inte orkade jobba alls, så nog går det framåt.

Det är tufft att komma tillbaka, acceptera att jag inte har samma simultankapacitet som jag hade innan jag blev sjuk. Hoppas att det ska komma tillbaka. Blir frustrerad när minnet sviker och jag inte kan hålla 10 bollar i luften samtidigt.

Har fått smärtor i buken sen någon månad tillbaka, ju mera jag går ju ondare gör det. Har gjort en gynundersökning i narkos förra veckan där man hittade en polyp i livmodern som skickades på undersökning. Det är troligen inget farligt. Men har fortfarande problem med smärtorna. Så irriterande. Behöver röra på mig men det gör ju så ont när jag gått en sträcka men jag går ändå. Ska göra en röntgen av bäckenet. Från att tidigare negligerat mina besvär så blir jag orolig så fort något känns konstigt i kroppen. Samtidigt som jag blir orolig så försöker jag tänka att det går över. Så håll tummarna mina goa vänner att det här går över lika snabbt som det kom.

Nu blir det bokläsning och sen tidigt i säng, ska upp tidigt imorgon och jobba.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela