annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Min vän kämpar

Publicerad 2010-06-30 23:27:53 i Allmänt,

Idag har en av mina goaste och närmaste vänner det riktigt tufft i sin kamp mot cancern. Hon har en cancer som inte går att bota. Hon har kämpat och kämpat sedan förra året, operation i ryggen av en tumör som gjorde henne förlamad. Detta mitt i all hennes behandling. Hon kämpade på, senast för ett par veckor sedan kunde hon stå och gå några steg. Vilken lycka! Vilken kämpe!

Sen några dagar tillbaka har hon fått huvudvärk, idag har den tilltagit rejält och nu mår hon riktigt, riktigt dåligt. Det är så långt mellan oss, hon bor i Gästrikland. Men i tankarna är vi nära.

Älskade, älskade vän, önskar jag kunde ta bort det onda!

Jag verkligen hatar den grymma sjukdomen cancer. Så mycket lidande, så många tårar, så många familjer som splittras. Så många vänner, anhöriga, barn, föräldrar som mister någon i cancern.

Nu är jag ledsen, önskar att telefonen inte ringer inatt. Önskar att jag får samtal imorgon att hon mår bra.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela