annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Hur mycket orkar vi med?

Publicerad 2010-03-25 20:27:20 i Allmänt,

Ja visst är det märkligt att man reser sig gång efter gång. Fast man tror att man nått gränsen för vad man orkar med. 

Det händer både dåliga och bra saker. Idag fick jag mail att jag vunnit joggingdress till både mig och min dotter! Oj vad glad jag blev, äntligen kan jag ge henne något.

Samtidigt fick jag deklarationen och den var inte rolig, kvarskatt och det var ganska mycket för mig. Men orkar inte gräma mig över det. Jag lever ju. Klarade killarna och jag av förra året så lär vi klara av det här året också.

Hur sjukpenningen ska räcka till skulderna den här månaden har jag ingen aning om, den är ju sänkt till 75%  och jag får inget längre från AFA eftersom dom bara betalar ut fram till 1 års sjukskrivning.

Men sen fick jag uppleva en till glad händelse, min svägerska betalar min baddräkt, de är inte billiga då man har bröstprotes. Att vara sjuk kostar pengar samtidigt som inkomsten minskar. Tack älskade Kicki, nu kan jag bada i sommar och kanske t.o.m börja på vattengympa.

Killarna har fortfarande inte fått jobb men Niclas har äntligen efter 3 månaders inskrivning på arbetsförmedlngen fått tid!!!!!!!!!! Vilken underbar start för våra ungdomar idag, dom har det inte lätt. Men oj vad jag beundrar dom för att dom har orkat och kämpat. Min dotter är också värd all uppmärksamhet, två småbarn, renovering av huset,  sjuka barn, sjuk mamma samt dåligt med sömn.

Älskar mina barn över allt annat på jorden!

Fick otroligt vackra blommor av mina brorsbarn och min x-svägerska, tack goa ni, det värmde.

Imorgon ska jag iväg och prova ut en bröstprotes och köpa baddräkt.

Har ju glömt att skriva i bloggen att jag slutat med tablett Femar, antihormontabl.  Detta pga min ledstelhet och värk, det blev helt ohållbart. Har nu hållt upp i 3 veckor, nästa vecka blir det läkarbesök så får vi se vilken tablett jag ska äta i 5 år. Kan ju inte gå utan skydd för återfall.


Ett stort, stort tack för alla goa kommentarer!!!!!!! Jag läser dom men är sååå dålig på att kommentera. Men ni vet att det värmer och ni kommer med så mycket klokhet till mig och kärlek.

Har fortfarande ont i bröstet, det känns som om det blivit lite mera idag, kanske inbillning.

Önskar er alla en riktigt underbar helg!

Kramar om er!

Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-03-26 09:46:22

Varma styrkekramar till dig. Du är en riktig kämpe. Det är härligt med generösa människor. Ta väl hand om dig.

Postat av: Evho

Publicerad 2010-03-27 11:05:51

Hej, har just hittat din blogg. Har själv cancer sen två år tillbaka. Det du skrev om sjukpenningen (75% efter 1 år)... Man kan ansöka om att få 80% även efter ett år. För min del fick jag det. Om du inte redan ansökt om det, så tycker jag att du ska testa.

Lycka till!

Evho

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela