annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Järvsö

Publicerad 2010-03-09 20:40:39 i Allmänt,

I helgen var jag i Järvsö för att gå en kurs eller efter helgen kallar jag det för Möte.  Det var Malin Berghagen, hennes vänner och Cancerhjälpen som gjorde det möjligt att jag och 8 andra fick möjlighet att gå den.

Är så otroligt tacksam, ödmjuk och glad att jag fick träffa alla dessa underbara människor. Få ta del av deras erfarenheter, sårbarhet, glädje, sorg, integritet. Att få ta del av osjälviskhet. Fick den saknade pusselbiten att falla på plats, hade tvivlat på att det verkligen finns osjälviskhet men nej, den finns! Och det ger mig en lycka inombords att jag inte hade fel, den finns.

Man kan visst ge utan att det ska ges tillbaka eller att det ska komma tillbaka senare i någon slags karma som en del säger.

En som ger osjälviskt är en ängel i människoskrud;  Malin Berghagen och hennes underbara vänner.



Malin    foto; Anne Mari L     

Vi fick en helg fylld med yoga, andningsmeditation, meditation, dans, samtal om positivt tillstånd, god mat, fika gjorde vi på lördan på Lillbabs Caffär  samt en visning av hennes utstälning. Kan varmt rekommendera både Caffären och utställningen!  Vi bodde på Kramsta gästgiveri, underbar personal.

Under lördagen hann vi även med att besöka Järvsö kyrka och där hade vi ett underbart samtal om livet, det var en mycket stark och berörande stund, nästan 1 timme. Hade det inte varit för att vi hade annat inbokat hade vi säkert suttit där ännu.

Lördag kväll vid 21-tiden gick G, I och jag och badade i badtunnan. En magisk stund, stjärnklar himmel, -11 grader i luften, 35 grader i vattnet där vi öppnade våra innersta tankar för varandra.

När det blir jobbigt, eller att jag känner mig orolig så visualiserar jag mig tillbaka till dessa starka möten.

Jag fylls av en enorm kärlek när jag tänker på dessa underbara människor jag fick möta och lära känna. Har känt mig totalt trygg.

Tack Malin, alla deltagare, Cecilia S, Camilla G, Fredrik E, Christian och Ywonne på Cancerhjälpen som gjorde denna helg till något som berörde, som gav mig ett nytt perspektiv, en ny livsglädje. Vet nu att jag kommer att fixa det här.

Önskar att jag hade änglastofft att  sprida över mina nya vänner , ta bort det onda, ta bort den förbaskade sjukdomen, ta bort oron.

En kram med mycket kärlek till er som var med under helgen!

Men även till er som läser min blogg.

Anne Mari






Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-03-10 08:33:27

Så underbart att läsa!!!

Så glad för din skull!!!

Varm kram Tina

Postat av: AmjeW

Publicerad 2010-03-10 15:44:22

All denna ljuvliga energi strålar mellan orden!

Glada dagar! /AmjeW

Postat av: Ingela Falck

Publicerad 2010-03-11 09:38:59

Så härligt att du ser ljust och framåt!

Så fantastiskt att det fins "änglar" som kan sprida trygghet och värme.

I dina ord och rader sprider du stofftet! Tack

Soliga hälsningar Ingela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela