annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Så befriande roligt

Publicerad 2010-03-26 16:06:31 i Allmänt,

En av mina vänner E som har lungcancer som inte går att göra något åt har sin humor kvar. Hon ger oss vänner på FB många härliga skratt. Igår la hon in om vad som händer när man dör, en text som hon hittade på nätet men ingen författare till och jag måste bara dela med mig av den;


Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen
att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp
utan snarare en sladdning in från sidan
med chokladkakan och kaffet i den andra
med en kropp som blivit ordentligt använd
för att inte säga fullständigt utsliten
- samtidigt som man skriker-
"WOO HOOO, VILKEN JÄKLA ÅKTUR!!


(okänd författare)


Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela