annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Nya krafter

Publicerad 2010-11-16 21:31:21 i Allmänt,

Sitter just nu i Oslo och ser ut över stan. Ska vara här i 6 dagar, umgås med min bror och svägerska och njuta av livet.

Det som slår mig när jag går runt i Oslo är att stressen är mycket mindre. det är en lugnare rörelse både i trafiken och hos människorna. Var och åt en helt underbar fisksoppa på en gammal krog igår, smaken gör sig fortfarande påmind. Varmt och gott.

Min bror och jag gick runt i city och nere vid hamnen samt vi gick in i Operahuset. Det var en mycket imponerande byggnad, stilrent och satte igång fantasierna direkt med sina olika utsmyckningar. Så vacker byggnad. Vi skulle gå upp på taket men där gav jag upp, lite för halt för mig. Men det kommer halkfria dagar och då ska jag upp.

Min bror och svägerska har valt bort tv:n här i Oslo och måste säga att det känns hur bra som helst. Datorn finns ju om jag behöver information. Men det är lugnt och rofyllt. Så nu fyller jag på med härliga goa energier.

Nu är det slut på den jobbiga perioden och nu ska det bli att leva igen.

En stor, stor kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela