annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Svårt att förstå

Publicerad 2010-09-14 19:28:58 i Allmänt,

Först och främst ett stort tack för kommenterarerna. Jag kommer att svara er på era mail inom några dagar.

Antingen så kommer det ingen reaktion med tårar och förtvivlan, kanske det var det jag hade innan. Känns som om jag förstått detta sedan i våras.

Jag har bestämt mig för att leva livet, leva varje dag. Försöka fylla varje dag med något och inte bara sitta hemma. Nu blir det ju automatiskt att vissa dagar måste jag vila.

Har bestämt mig för att sjukdomen inte ska ta överhand över mitt liv. Att kämpa emot sjukdomen känns för mig som om då fokuserar jag på cancern .  Nä, det är bättre att leva varje dag, ta emot det som kommer. Är övertygad om att det inte kommer att bli någon som helst skillnad på min överlevnad men däremot slipper jag tänka på sjukdomen.

Jag kanske sitter här om 15 år och läser min blogg. Man vet aldrig vad som händer i kroppen, inom forskningen osv.

Nä, nu när mina barn äntligen har jobb, skolan, boende osv så kan jag börja tänka på mig själv. Måste bara hitta en hyreslägenhet så jag kan sälja min lägenhet och bli helt skuldfri.

Men är övertygad om att det också kommer.

Det jag vill göra och ska försöka genomföra är att få ihop folk som med mig vill kämpa för ett onkologiskt centrum.

Kramar!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-09-16 12:46:24

Jag är verkligen ledsen för din skull att du fick rätt vad gäller din hälsa. Så blir jag väldigt glad när du skriver att du ska ta hand om dig själv och leva livet varje dag. Underbar inställning. Många stärkande bamsekramar till dig!

Postat av: Sjuksköterskan

Publicerad 2010-09-19 01:06:04

Tack för vårat möte idag, hoppas du inte fick vänta länge på röntgen. Ska följa din blogg. Massa kraft och livsglädje till dig!



Hälsn från ssk på huddinge akuten

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-09-19 14:22:38

Hej! Jag har läst delar av din blogg. Är själv BC-opererad och cellgiftad...väntar på strålning. Min undran är: Var din tumör Hormonkänslig och isåfall har du fått någon antihormonbehandling??

Dessutom: Lycka till med allt "elände", för det är vad det är även om solen också kan skina! Kram från Ninni

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2010-09-19 17:56:38

Sjuksköterskan; tack för ett underbart omhändertagande. Fick vänta ett par timmar på röntgen, åkte hem vid 3-tiden.



Ninni;

Min tumör var hormonkänslig och jag blev insatt på Femar först. Fick biverkningar så jag höll upp ett par veckor. Provade igen men det gick inte. Började med Tamoxifen men det gick inte alls, mådde jättedåligt. Provade med Femar igen, fick utslag. Så nu äter jag Arimidex och det har gått bra.



Kram

Anne Mari

Postat av: Läkemamman

Publicerad 2010-09-26 17:14:44

Men vad GLAD jag blir när du skriver att du ska fokusera på att leva! Det känns verkligen som en vändning av perspektiven, en alldeles nödvändig vändning. Din identitet är inte att vara "cancerpatient", du är Anne Marie - som vill leva fullt ut och som strävar mot perfekt hälsa. Sen faller man igenom vissa dagar, och det är naturligtvis helt OK. Inget att gräma sig över. Det är bara att komma igen - och det fixar du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela