annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Om jag bara fick en frisk dag

Publicerad 2011-06-04 22:19:56 i Allmänt,

Länge sen jag skrev men det har varit jobbigt. Det är jobbigt att acceptera att jag har en kronisk sjukdom som cancer. Jag som hade sett fram mot att börja jobba igen, planera för framtiden men cancern ville något annat. Det är så svårt att acceptera det.. Många ggr som jag tänkt att nu skag söka jobb i Bollnäs, flytta dit men då mister jag ju vården här. Vill för allt i världen inte byta min läkare, sjuksköterska mm. De är min trygghet.

Lilla goa Sabbath har gjort mycket gott för mig. varje morgon måste jag gå ut och gå samt flera ggr under dan. Tror inte att jag gjort det utan Sabbath.

Jag tycker att jag har förändrats som person, från den glada, optimistiska, den som inte ser några hinder utan möjligheter har försvunnit. Är oftare ledsen, svårt att känna glädje som jag gjort tidigare. Önskar att jag fick en dag som mitt gamla jag, hämta tillbaka det positiva.

Studien jag är med i verkar fungera, har en del biverkningar men metastaserna har inte ökat i storlek och inga nya. Så där ser det bra ut. Läkarbesök var 6:e vecka samt datortomografi, var 4:e vecka får jag infusion med skelettstärkande läkemedel.

Vissa dagar är rent ut sag för jävliga, har så ont då i hela kroppen, stel som en pinne och ingen ork. Vissa dagar mår jag riktigt bra. Men orken finns inte som den gjorde förut. Blir trött och får ont om jag gör för mycket. Som t.ex förra veckan, var till Hälsingland, fick behandling, läkarbesök och sen till uppfödaren i 2 dgr och därefter utställning. Den helgen var tuff, hade så ont så jag kräktes och orkade inte stå på benen.

Har tagit mig 5 dgr att återhämta mig.

Men jag ska inte klaga, har mina goa barn, barnbarn, min storebror och svägerska och svärson.

Måste lära mig att hushålla med krafterna.

Önskar er alla en underbar vecka med mycket sol!

Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2011-06-09 00:15:50

Hej! Härligt att höra från dej igen, fruktade nästan det värsta när det varit tyst så länge. Jättetråkigt att du har det så jobbigt, håller alla tummar och tassar att det ska bli bättre och bättre!! Vovvar gör underverk!!!

Kram, Gun

Postat av: Annastasia

Publicerad 2011-06-15 10:38:22

Vad trevligt att se att du skriver igen. Jag har ofta tittat in på din blogg. Hoppas att du får må någorlunda bra men det gäller säkert att ransonera med krafterna. Livet är inte som förut.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela