annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Uppdatering

Publicerad 2012-03-07 11:17:31 i Allmänt,

Hej på er som går in och läser min blogg. Tyvärr så har jag inte varit aktiv på länge på bloggen men ska skriva lite då och då.

Hösten -10 fick jag gå med i en forskningsstudie då jag fick metastaser i skelettet. Det var en studie där man lottades om man fick medicinen eller placebo. Med tanke på hur jobbigt det var hela förra året så fick jag nog medicinen. Datortomografikontroller var 6:e vecka och läkarbesök. Har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde under tiden jag var med i studien. Fick avsluta den i februari i år då jag fått spridning till buken. Kräktes, hade ont, var trött, tappade helt matlusten, fick blodtransfusionen 3 ggr under loppet av 2 månader, lunginflammation, utslag mm. Det är en av orsakerna till att jag inte var så aktiv på bloggen, orkade bara inte.

Har fått tillbaka matlusten, har knappt kräkts något och mår mycket bättre sen jag slutade med forskningsmedicinen.

Men, men tyvärr så får jag cytostatika igen, en gång i veckan i 3 veckor och sen 1 veckas uppehåll. Har fått 3 ggr nu och börjat tappa håret igen!!!! Det är det jobbigaste. Men den här gången  har jag köpt en peruk av äkta hår och vilken skillnad. Känns inte att jag har peruk, har fortfarande hår kvar på huvudet då jag klippte det kort . Så än så länge har jag två frisyrer, en ljus halvlång och en kort mörk. Valde den ljusa peruken då jag ser ut som jag gjorde innan jag blev sjuk och trivdes med ljust hår.

Men den var mycket dyrare och tack vare några vänner så lyckades jag få ihop mellanskillnaden mellan landstingets bidrag och vad peruken kostade.

Har återigen fått picc-line, vill inte ha port-a-cath trots att jag inte kan bada med picc-linen.

Morgnarna är absolut värst, ångesten finns där från det jag vaknar och ett par timmar framåt. Det är sååååå jobbigt att veta att jag inte kan bli frisk från cancern men försöker ta vara på varje dag.  Vill leva!

Tack för allt stöd jag får från er alla!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2012-04-03 19:44:46

Önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!Ber att cytostatikan ska stoppa tumörspridningen och att du får många långa år precis som många människor får med dagens mediciner. Har vänner som levt i över tjugo år med spridd elak cancer så visst finns det mycket hopp!! Här kommer styrkekramar från en okänd bloggföljare!

Svar: Tack goa Gun! Blir så glad att läsa ditt inlägg. En stor, stor kram!
Anne Mari Lindberg

Postat av: Viveka

Publicerad 2012-09-28 07:55:07

Hej Goa Ann-Marie.
Jag håller med inlägget som Gun har skrivit.
Jag skall länka till din blogg från min.
Jag har
Http://vivekafeminin.blogspot.com
Skall skriva ett inlägg under dagen.

Idag har vi gråväder i Söderhamn, dimman ligger efter backen.
Mitt nya mobilnummer, det andra har jag avlutat...
073 8487015

Kramisar.

Svar: Hej goa Viveka! Nästa gång jag åker till Bollnäs måste vi ses. Kramar!
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela