annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Allt är inte bara negativa besked!

Publicerad 2012-11-22 23:16:06 i Allmänt,

Hej!
 
Fick besked att det inte finns några tumörer i hjärnan!!!!!!! Så skönt. Däremot syntes det påverkan av cancern på skallbenet men vad gör det.
 
Är så glad att äntligen få lite positiva besked. 
 
Ska ev få vara med i en ny studie, ska träffa forskningssköterskan på måndag, min onkolog och sen blir det massor med undersökningar och prover. Tvekar inte en sekund att vara med. Då blir man ju iallafall sedd och undersökt regelbundet. 
 
Om 2 veckor kommer Niclas och ska tömma deras lgh i Hälsingland och magasinera möblerna. Ska försöka få råd att åka dit så jag får krama han lite. För i jul kommer ingen av killarna hem, Anton i Thailand och Niclas i Oslo. Men jag får fira den underbara julen hos dottern, ,svärsonen, barnbarnen mfl. Brukar alltid vara mycket trevligt. 
 
Det är tungt att leva singel, att inte kunna krypa i en famn när man behöver osv. Men det är bara att finna sig i det .Får ju kramas med barn och barnbarn. 
 
Är det någon som man rekommendera flera bloggar som berättar om att leva med spridd cancer? Lämna gärna förslag. Känner att det behövs. För vi är många, många fler än alla tror. 
 
Solen beslöt ju sig för att inte synas idag, hoppas den tar sitt förnuft tilfånga och dyker upp imorgon  Kicki och jag ska bege oss till IKEA och strosa runt  Tur att jag har färdtjänsten. 
 
En stor, stor, stor varm kram!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Susanne, Isa & Adde

Publicerad 2012-11-23 17:48:59

Kära Anne Mari
Har du läst Malins blogg som heter Glad i livet? Malin verkar oxå vara en underbar tjej som liksom du tvingas att leva med den här jävla sjukdomen, cancer.
Tänker på dig <3
Varma kramar Susanne med flock

Svar: Tack för tipset. Ska söka reda på hennes blogg och gå in och läsa den. En stor kram till dig och goa Isa och Adde.
Anne Mari Lindberg

Postat av: Gro

Publicerad 2012-11-24 21:51:59

Hei!
Jeg kom inn på bloggen din via en annen blogg, og har lest masse. Du er ei flott dame! Skal nok lese framover også. Her er en norsk blogg om en norsk tøff dame:
http://uhelbredeligkreftsyk.blogspot.no

Svar: Tack för tipset. Ska gå in och läsa. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-26 08:08:25

Va glad jag är för det positiva beskedet! <3
Det finns många bloggare/bloggerskor som lever med kronisk cancer. Här är ett par: http://blogg.amelia.se/cancerbloggen/
och: http://ikroppenmin.blogspot.se/

Det finns en hemsida till Cancersjuka tjejer där man kan vädra, fråga, läsa, byta, mm, och diskutera allt mellan himmel och jord:
http://www.cancertjejer.forum24.se/

Ha en trevlig vecka! Kramar

Svar: Tack goa du för tipsen, ska gå in och läsa. Cancertjejers forum är jag medlem i, den är riktigt bra. Skriver inte mycket där men läser det mesta. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2012-11-30 10:48:25

Om du känner för det, är du välkommen till min blogg. Jag fick min BC-diagnos 1999 och har nu spridning till levern, skelett och hjärna men kämpar på så gott jag kan ändå.

Kram
Åsa

Svar: Vad har du för bloggadress? Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2012-12-01 19:08:43

Enklast kanske att bara klicka på bloggnamnet. Sister Moonshine, här ovanför.

Svar: Det fungerade, tack. Ska gå in och läsa din blogg. Kram
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela