annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Söndag

Publicerad 2012-11-18 13:38:08 i Allmänt,

Hej!
 
Återigen en novemberdag utan sol. Tänk vad mycket det gör när solen skiner, allt känns mycket lättare och glädjen  återkommer. Det är bara att hoppas att solen gör ett besök imorgon. 
 
Upptäckte idag att ryckningarna under höger öga försvunnit. Hoppas, hoppas att det är cytostatikan som jag fått som gav den biverkan. Läste på ett forum att det var flera som hade fått ryckningar av cytostatikan som kommer från idegranen. Min onkolog tror att ryckningarna beror på att kroppen helt enkelt är slutkörd av alla behandlingar. Det är egentligen märkligt hur mycket kroppen tål. Cytostatika under flera år, antidepressiva, smärtstillande tabletter samt all oro och ångest. 
 
Imorgon bär det iväg på en datortomografiundersökning av hjärnan och förhoppningsvis så var det biverkan av cytostatikan, är inte lika orolig längre. 
 
Vad fort tiden ändå går, för 1 vecka sedan var jag hos min bror och svägerska och blev ompysslad under helgen, det gjorde mig så gott. Men oj så trött jag var eferåt, det finns inte mycket energi kvar i den här kroppen. Men skam den som ger sig. Har ju haft uppehåll snart i 2 veckor med cytostatikan och det märks. Förhoppningsvis så blir jag inte lika trött av det cytostatika jag ska få igen. Får ju besked på tisdag vilken behandling det blir. 
 
Hoppas vi alla får ta del av solen i veckan!
 
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela