annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Tråkiga besked

Publicerad 2012-11-16 12:41:40 i Allmänt,

Hej!
 
Var till onkologen igår och fick tråkiga besked. Mina metastaser växer, hur pass mycket vill min onkolog säga när han jämfört bilderna med de förra. Han vill se förändringarna själv och inte bara utgå från svaret. Har haft tur som har haft samma onkolog i snart 4 år, det ger mig en sån trygghet med hans svar och behandling.
 
Mitt i allt elände så något positivt, man får ta vara på det lilla. Min cancer svarar bra på behandlingar jag får, tyvärr så är ju cancern så listig så den efter en tid blir resistens och då får man byta cytostatikan. Ska få besked på tisdag om jag ska få tabletter eller cytostatika i dropp. 
 
Idag åkte jag iväg till Sabbatsbergs sjukhus för att röntga hjärnan, har ju fått ryckningar under höger öga . Men, då jag kommer dit får jag besked att en av sjuksköterskorna blivit akut sjuk och undersökningen är inställd. Det är ju sanslöst att det står och faller med en person! Då har neddragningarna inom sjukvården gått för långt. Så nu blir det en väntan igen till på måndag morgon..
 
Tack för eran omtanke, det värmer så gott för livet är inte lätt just nu. Känner mig som om jag finner mig i ett ingemansland, blir jag tillräckligt bra så jag kan börja jobba igen? Hur mycket kan jag planera för framtiden? Hur länge till ska jag orka bo kvar i Stockholm, betala dyr hyra för 3 rok som är alldeles för stort för mig. Sjukskrivningen/ cancern har ju bidragit till att jag fått skulder så jag kan ju inte byta min lägenhet. Vill så gärna flytta till Hälsingland så jag har närhet till min dotter, barnbarn och vänner. Sönerna har ju flyttat, äldsta sonen till Oslo tillsammans med flickvännen och där fick dom jobb i stort sett direkt, tog några veckor.  Skönt att dom tog det beslutet istället för att gå här i Sverige och inte han något jobb. Nu kan dom planera för sin framtid. 
 
Önskar er alla en riktigt härlig helg!
 
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Sanna Johansson

Publicerad 2012-11-16 15:17:01

FLYTTA...du behöver dina nära och kära..och inte Stockholm..sen när du börjar jobba kan Hälsingland glädjas år att det fått världens underbaraste akutensyrra!!!! du kan säkert få ha kvar samma dok..tänker på dig massor!!!! stor stor kram Sanna

Svar: Ja, jag ska ta tag i flytten, jag behöver ju inte skriva mig i Bollnäs. Vi måste bara ses snart. Hur jobbar du nästa vecka? Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Tina i Forsheda

Publicerad 2012-11-16 15:18:50

Jag hittar inte så många ord att skriva, men vill så gärna trösta dig. Jag förstår att du känner sorg i detta, och jag hoppas nu på att de hittar en annan sorts cellgifter som kan ta ner metastaserna. Du är en kämpe som gång på gå gång ger cancern en käftsmäll, så ska du fortfarande göra. Kämpa på och du finns med i mina tankar och böner. Många varma hålla om kramar och styrka till dig så du orkar kämpa.

Kramar
Tina

gaellagaella.blogspot.se

Svar: Känns så himla skönt att få kramarna! det ger mig styrka och mod att fortsätta. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Mie Bergman

Publicerad 2012-11-16 15:58:36

Lilla hjärtat!

Har läst hela din blogg och känner att även om du inte känner så alltid, så lyser din styrka och vilja att leva igenom allt du skrivit. Känner en enorm beundran för dig. Önskar att jag var närmare dig. Kommer hem 19/1-13. Hemma en månad om allt går som det ska, eller hela feb. ut. Vi ses då! Kramar i massor// Mie

Svar: Ibland så känns det inte som jag är stark utan att tar bara varje dag för sig. Önskar också att du fanns närmare, men tur att internet finns. Vi ska absolut ses när du kommer hem! Kraaaaaaaaaaaam!
Anne Mari Lindberg

Postat av: Gun

Publicerad 2012-11-17 11:43:59

Fler stora och varma kramar kommer här till dig, från Småland.
Det är så lätt för mig att säga fortsätt kämpa mot denna hemska sjukdom, som du SKALL och KOMMER vinna över.

Hoppas du mycket snart kan flytta och komma nära dina kära.

KRAMAR från
Gun

Svar: Alltid lika gott att få en kommentar från dig Gun. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-11-20 00:03:40

Hej!
Fy vad ledsen jag blev att höra ditt tråkiga besked, men tur att behandlingen svarar:)
Närhet till barn o barnbarn ger positiv energi och mkt glädje:)
Skickar värme och ljus till dig!
Kram K

Svar: Kram!
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela