annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Jobbigt avslut på år 2012

Publicerad 2013-01-09 22:29:12 i Allmänt,

Hände mycket i december månad. Börjad med tabl Xeloxa (cytostatika), tar 1800 mg x 2 i 14 dgr uppehåll i 1 vecka och sen lika igen.
 
Första omgången gick ganska bra frånsett värk i leder, speciellt en jobbig värk i thorax. Satte in en porta-a-cath  en venös infart, en dosa som opererades in. Var jätteorolig, har alltid varit rädd för att få den då den bekräftar min sjukdom. Fick sova under operationen, narkosläkaren höll mig i handen och jag grät innan operationen då jag var så rädd. Den känslan han gav mig genom att hålla mig i handen är obeskrivbar, blev lugn. Ingreppet gick bra men hade fortfarande ont i thorax, fick gå dubbelvikt. Så dan efter operationen blev jag inlagd för undersökning och smärtlindring.. Det var jobbigt. Låg i ett rum för 2 personer. Den andra patienten hade en aggressiv bröstcancer, bara efter ett par månader hade hon fått flera tumörer i hjärnan. Mådde såååååå dåligt av detta. Låg inne 5 dgr och sen fick jag åka hem. Blev förkyld, var trött och hade fortfarande lite ont. Åkte till Bollnäs för att fira jul men helst av allt hade jag velat krypa ner i sängen. Men när jag väl kom dit så kändes det bra trots att jag inte var pigg. 
 
På julafton fick en mycket nära anhörig åka in akut till Gävle sjh för operation och hon blev borta hela julhelgen. Tråkigt och jobbigt och ledsamt. Nu gick det trots allt bra men det är klart det sätter sina spår. 
 
Åkte hem med Marie en kvinna från Edsbyn som skulle till Sthlm, skönt att få åka bil. Mådde inte alls bra. Slutkörd både mentalt och fysiskt. Förkyld och mina kräkningar har återkommmit som jag inte haft på nästan 1 år. Hade lovat att vara kattvakt åt sonen och svärdottern så det var bara att hämta Bira, en bengalisk katt. Anton och Fanny hade åkt till Thailand och kommer hem nu till helgen. 
 
Har sen jag kom hem varit dålig, kräkts, inte fått i  mig rätt mängd med mediciner och inte mat.  Nu har jag 1 veckas uppehåll och idag är första dagen jag känner mig någorlunda pigg.
 
Imorgon blir det dags för Pamidronat igen, intressant att se om blodvärdet sjunkit igen. Vill ha ett bättre år detta år. 
 
Kramaar i massor!

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-01-11 12:30:52

Hej!
Sänder ljus och styrka till dig! Hoppas du snart känner dig bättre, och att du golvar skiten i din kropp! Önskar dig all bättring<3
Kram K

Svar: Kram!
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela