annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Solen skiner

Publicerad 2009-04-17 14:08:54 i Allmänt,

Det är några dagar sedan jag skrev så nu är det dags igen. Tack för era kommentarer!

Har fått svamp på tungan och blåsor i munnen så  jag kan knappt prata för det gör så ont. Det är en biverkan av cytostatikan. Då vet jag hur det känns också, kanske finns någon mening med detta också i framtiden. Men jobbigt är det.

Så härligt väder ute, solen skiner från en klarblå himmel. Har fått hjälp att städa hemma av sönerna och Andrea, de har också gjort iordning på balkongen, vilka härliga ungdomar!

Känner att jag har lite "skrivtorka" just nu, har så mycket tankar i huvudet men svårt att få ner det på pränt. Har "äntligen" accepterat att jag är sjuk, att jag har bröstcancer. Inser nu att jag haft en rejäl krisreaktion efter beskedet.

Längtar jättemycket efter min dotter, min svärson och mina barnbarn. De bor ju 28 mil ifrån mig och just nu är barnbarnen sjuka så jag kan ju inte träffa dom. Tur att telefonen finns.

Hoppas ni får en underbar helg var ni än befinner er i livet, det finns en sol åt alla.
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-04-17 16:03:45

Ja, man känner sig "down" under perioderna med cytostatikan. Men nu har du gjort halva behandlingen och tänk nu får du nästa gång börja räkna ner.Det ska börja ljusna snart, tänk på det. Alla som går igenom detta h-vete borde få en guldmedalj av största sorten.Massor med styrkekramar till dej från Christina.



Jag har ju själv gått igenom denna behandling. Och igår fick jag veta att även min syster har drabbats av bröstcancer.

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-04-17 21:51:41

Det är inte alltid orden finns där, men tankarna jobbar...

Styrkekramar till dig och en påminnelse om att allt har sin tid.

Varm Kram

Aurelia

Postat av: Rut

Publicerad 2009-04-17 22:12:58

Låter inget vidare med besvären i munnen och hoppas att det finns någon medicin som kan lindra.

Jag fick min tredje FEC-behandling nu i tisdags den 14 och det blev en något tuffare omgång än de tidigare. Men nu har både du och jag kommit halvvägs och det känns otroligt bra. Man kan börja nedräkningen mot nästa steg som för min del blir strålning. Det känns ändå betydligt lättare nu med solen som skiner igenom lite då och då även om vi har ganska mycket snö kvar häruppe.

Nu hoppas vi på en skön helg med lite värme och kanske en stärkande promenad i naturen.

Kram

Rut

Postat av: Lisa (från jobbet)

Publicerad 2009-04-18 11:03:45

Hej Vännen! Är tillbaka på jobbet nu och du finns med mig hela tiden då jag går runt i dina skor!! Saknar dig massor så skynda dig o bli frisk!!!!!! Massor med pussar o kramar från en förvirrad halvgammal syrra som känner sig nyexad på jobbet.....

Postat av: Siv

Publicerad 2009-04-18 11:31:03

En jättebamsekramis till dig, halva sträckan avklarad! Tankarna är hos dig!



Styrkekramisar så många du behöver/Siv

Postat av: Keith ;O)

Publicerad 2009-04-19 14:48:58

Hej vännen,

Aha, svamp på tungan! Då kanske man skulle passa på att ringa, när man för en gång skull kan få en syl i vädret! ;O) Fast vid närmare eftertanke kanske det är bättre att vänta, så att du inte blir frustrerad. Fast lite lockande är det att höra hur du låter...



Nåja, du ska veta att jag tänker på dig - ha det så gott så hörs vi!

Kantarell-Keith ;O)

Postat av: Annika

Publicerad 2009-04-19 15:59:26

Hej Anne Mari! Ett jättegrattis på födelsedagen!



Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela