annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Nya tag

Publicerad 2009-07-12 11:54:16 i Allmänt,

Sjukvården i stort fungerar väldigt bra men att cancervården bara ägnar sig åt den cancersjuka kroppsdelen var något som jag aldrig trott. Jag trodde att i den delen av vården så tar man hand om hela kroppen/patienten. Men, men, antingen har jag otur och hamnat i en del där det inte fungerar eller så är det så illa.

Nu måste jag ta nya tag och försöka hitta positiva energier under veckan så jag orkar med operationen. Men det är inte lätt just nu. Har nog aldrig varit så gråtmild som jag är sedan i fredags när jag fick beskedet att operationen blev uppskjuten.

Tar gärna emot råd om hur jag ska hitta tillbaka till glädjen som trots allt finns här mitt i denna förbaskade sjukdom.

Hoppas ni har det riktigt bra och att solen hittar tillbaka till oss alla i veckan!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: essge

Publicerad 2009-07-12 21:15:45

Jobbigt med en veckas väntan. Går många timmar på en vecka. Plus besvikelsen över att det inte blir som planerat.



Jag är så tacksam för min tillit till, att det är nån mening med det som sker. Då behöver jag inte grubbla över sånt.



Fick ingen behandling i torsdags eftersom 125-värdet stigit riktigt rejält IGEN. Så nu ska jag träffa en duktig läkare på tisdag. Hon studerar gyncancer på halvtid, så hon bör vara insatt i OM det finns nåt mer som är värt att prova.



Håller tummen för att operationen går bra och att veckan går FORT.



Krjamar (kram från mig o jam från katten)



essge



Postat av: Tina

Publicerad 2009-07-13 14:02:37

Hej vännen!!

Jag önskar jag kunde göra nått för dig!!

Om du orkar läsa.. så finns det en bok som hjälpt mig mycket när jag va deprimerad & som jag kan ta fram även nu när det känns tungt.

Den heter

Att ta sig upp när man är nere av; Susan Tanner & Jillian Ball.

Jag är själv inne i en svår & jobbig period där det känns att vara människa!

Jag sänder dig all kärlek, glädje & styrka genom att tända ett ljus för dig, inne på min blogg!!!!

Keep on going girl! You can do it!!!!

Love Tina från

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela