annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Efter regn kommer solsken

Publicerad 2009-05-18 15:15:13 i Allmänt,

Efter regn kommer solsken, så sant så. Har varit ledsen ett par dagar nu, brukar bli det innan cytostatikabehandlingen.

Idag var jag på mammografi och ultraljud, min tumör har krympt till hälften, från 6 cm till knappt 3 cm! Är såååå glad, äntligen ett glädjande besked. Har två behandlingar med cytostatika kvar och nu känns det faktiskt uthärdligt med tanke på att tumören krymper.  Efter behandlingen på onsdag kanske jag inte låter så kaxig. Eftersom jag har varit öm i höger bröst så bad jag läkaren undersöka det extra idag med ultraljudet, det visade ingenting. Och det var också glädjande att höra.

Nu är det dags att blicka framåt, försöka förbereda mig mentalt på operationen.

Vad ska jag köpa för toppar till sommaren? Hur kommer det att se ut när bröstet är borta.  Bada ute kommer jag nog inte att göra i år.

Tack för alla härliga och goa kommentarer!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-05-18 15:18:03

Halloj!

allt bra med dig idag? :)

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-05-18 15:46:47

GRATTIS Vännen!

Håller tummarna för fortsatt bra utveckling och många snygga toppar framöver!!! ler



Varm kram

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela