annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Åter hemma

Publicerad 2009-10-31 01:19:38 i Allmänt,

Har idag kommit tillbaka från Mösseberg rehab. Många, många erfarenheter rikare. Gladare, säkrare. men oj så mycket stelare trots all träning. Har träffat underbara, glada, udda, ledsna, erfarna personer som förgyllt min tillvaro. Och PERUKEN den har jag slängt iväg, nu är jag korthårig och det känns bra. Att ta av den var för mig ett avslut. Slängde den efter två dagar på Mösseberg.

Nu börjar mitt nya liv, har fått nya perspektiv på hur det nya livet kommer att te sig. Det gamla är borta och kommer aldrig tillbaka igen.

Nu blir det sängen och i helgen ska jag skriva ner om de två veckorna.

Det jag känner spontant är att det kommer att ske en hel del förändringar med vänner, bekantskaper, sociala livet.

Kramar så hörs vi i helgen och njut nu av helgen som kommer!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-10-31 17:18:32

Hej du underbara!!

Va underbart att läsa!! Du ska vara stolt över dig själv vännen! Hoppas du hade det riktigt bra när din dotter va & hälsade på dig.

Jag önskar dig all lycka & välgång när du nu startar upp ditt nya liv.

Du är en kämpe =)

Tack för att jag får följa dig & ha en underbar Halloween.

Kram Tina från bloggen

* Livet är här & nu *

Postat av: Ingrid Blom

Publicerad 2009-10-31 18:17:43

hej och välkommen tillbaka.

Roligt att höra att du har haft skönt och bra. Fått lite distans till sjukdomen. Kan börja på ny kula och fått nya bekantskaper. Ser fram mot att läsa hur du haft det... Njut nu att vara hemma hos din familj.

Kram fr vännen Ingrid

Postat av: Helena / Anna69

Publicerad 2009-10-31 21:48:49

Hej på dig!

Modigt o härligt att slänga peruken! Visst är detlite befriande? Kram Helena

Postat av: Jill Petersson

Publicerad 2009-11-01 15:13:21

Hej Vännen!



Hej Gumman!<br><br>



Här har varit fullt upp. Hade så gärna velat träffa dig när du var i Falköping. Va skönt att du börjar att bli starkare i dig själv och klokt beslut att slänga peruken. De e ju det som är på insidan som räknas.



Stora kramen!

Jill

Postat av: Niina

Publicerad 2009-11-03 12:17:33

Hej Anne Mari !



Härligt att höra att du haft det gott !

Just som du säger : Få lite distans till allt som hänt...Det behöver jag oxå ! Ja vi alla fördendelen,det tror jag på.Väntar på att få höra hur du haft det.Vill själv komma iväg.Få se om jag får det. Stor kram / Niina

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-11-05 20:06:13

Grattis till att du har slängt peruken. Ha det nu bra på fortsättningen av ditt liv. Idag är första dagen på resten av ditt liv.

Kram Agneta

Postat av: Annika

Publicerad 2009-11-09 20:49:49

Anne Mari, härligt att höra att du är på väg att lämna sjukdomen bakom dig och att du har dina positiva tankar med dig, fortsätt åt det hållet :)

Har tänkt på dig, även om jag haft fullt upp och inte hört av mig på länge. Du får gärna höra av dig när du orkar, annars återkommer jag :) vi är några gamla 33:or som gärna vill träffa dig. Ha det fint! Vi ses!

Kramar från annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela