annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Idag är jag glad!

Publicerad 2009-10-08 18:39:20 i Allmänt,

Idag är jag glad! Min dotter har bokat tågresa för att komma ner till Mösseberg rehab/spa från fred-sönd när jag är där. Det var många, många, många år sedan som hon och jag fick vara helt själva. Ser det som en stor gåva att få dela några dagar med henne. Längtar jättemycket.

Tänk att få dela den tiden med henne, jag har verkligen lärt mig värdesätta varje sekund av att få vara med mina barn och barnbarn. Samt min svärson och svärdöttrar.

Och vilken tur jag har som har haft med mig Kicki under hela resan, tack Kicki.

Bröstcancerresan har gjort att jag inte tar något för givet längre. Är tacksam för alla goa vänner jag har som ställt upp.

Var rädda om varandra, livet är dyrbart, det är skört så njut av ögonblicket.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: victoria

Publicerad 2009-10-08 21:32:30

tack snälla för att du skickar en kram till mig! just det jag behöver.. fick tidigare i veckan reda på att mormor har fått sin cancer tillbaka.. hon hade cancer för många år sedan men nu är alltså skiten tillbaka!!! jag är så arg, så sur, så upprörd, så ledsen och så rädd... därför jag inte bloggat på ett par dagar. hoppas allt är bra emd dig iallafall och hoppas du njuter av tiden med din dotter! kramar

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-10-09 09:38:09

Så sant det du skriver, det gäller att bromsa när vi kan och inte är tvingade till det för att se och känna vad familj och vänner betyder.

Sååå glad för din skull, njut med din dotter!

Varma kramen till Dig!

AmjeW

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-10-09 21:45:28

Hejsan!

Hittade dig genom Viktorias blogg.

Det är så sant som du skriver att vi ska ta vara på dagen och våra nära och kära. Care diem-fånga dagen!

Detta är mitt motto sedan jag fick beskedet att jag hade bröstcancer april-08, 41 år. Med tonårsbarn och världen som vändes upp och ner. Operation, cellgifter, strålning, herceptin var tredje vecka som jag nu får för sista gången på måndag. Nu ska jag äta antikroppshormoner, Tamoxifen i fem år. Min kropp är annorlunda och jag känner igen stelheten m.m Började jobba heltid som lärare i aug. är nu sjukskriven igen. Det blev för tufft...Jag förstår hur du känner. Ta hand om dig och njut med din dotter. Jag njuter av min kära mamma, hon är ett stort stöd. Även min familj och vänner.

Kram Susanne

Postat av: Tina

Publicerad 2009-10-11 08:16:15

Hej du kämpe med all positivitet!!!

Du är en helt magisk kvinna, måste jag säga. Du har en kämpe anda som inte går för hacker & du har en förmåga att glädjas åt det som finns!! Va underbart att läsa att du är glad & att din dröm slår in om att få umgås med din dotter!!

Jag blir alldeles rörd!!!

Hoppas din helg varit bra & fortsätt vara den du är!!

Kram Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela