annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Mitt hjärta blöder för Victoria

Publicerad 2009-10-12 23:15:22 i Allmänt,

Jag är lyckligt lottad som fick min bröstcancertumör bortopererad, får äta tabletter i 5 år, räknas som frisk. Mina barn och barnbarn har sin mamma/mormor i livet. Det är stort, det är en gåva som jag tänker förvalta väl. Sen om jag får tillbaka cancern då får jag ta det då.


Mitt hjärta blöder för Victoria som förlorade sin mamma vid 16-års ålder. Det är 3 år sedan, Victoria som bor i USA nu kommer till Sverige varje år i okt för att samla in pengar till Rosa Bandet med hjälp av sin blogg. Bara det är stort, hon måste ha ett hjärta av guld.

Nu i dagarna så fick hon besked att hennes mormor har drabbats av cancer! Så fruktansvärt orättvist, så grymt.

Victoria har genom sin blogg givit mig mycket, många tankar om min relation till mina barn, barnbarn. Hur viktigt det är att acceptera olika sätt att hantera sorgen när någon får cancer.

Gå in och läs hennes historia och skänk en gåva till Rosa Bandet så kanske det en dag inte finns någon som drabbas av bröstcancer.

Victorias blogg är en viktig blogg;
www.metrobloggen.se/livetutanmamma

Där hittar ni hennes historia.

Var rädda om er och njut av varje sekund
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-10-13 12:52:44

Det är stort, det är en Gåva! : D

Glad för din skull...

Kramen AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela