annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Imorgon jobb igen!

Publicerad 2010-04-25 18:26:41 i Allmänt,

Imorgon blir det jobb igen, härligt. Men det är "inte klokt" hur krafterna tryter. Var på samtalsgruppen med andra bröstcancerdrabbade i torsdags, jobb i fredags så gårdagen var till att vila. Mycket, mycket frustrerande men kan ju inte göra annat. Sakta men säkert återvänder krafterna, men det går sakta.

Idag har jag haft mycket funderingar hur mitt liv har varit, vilka beslut jag tagit. Hade jag gjort dom besluten idag, nä, inte alla. Min dröm när jag växte upp var att bli barnläkare, bo i ett hus och ha många barn samt hjälpa andra barn. Ha en familj, vara gift och lycklig. Mina barn skulle växa upp i en hel familj, en lycklig familj där vi skulle umgås mycket. Men så blev inte livet. Hoppas mina barn ändå förstår att jag försökt så gott jag kunnat. Älskar dom.

Det är många tankar som väcks när personer går bort. Alla  möten med olika personer, hur de påverkat ens liv. Känner en stor ödmjukhet att fått lära känna dessa personer.

Har fått tillbaka en del av ledstelheten men inte lika jobbigt som när jag åt Femar. Men det är ju bara att inse att åldern hinner ikapp en, även om man inte vill.

Ha nu en riktigt härlig vecka!

Jag längtar till 12 maj då jag ska åka iväg till mina barnbarn, dotter och svärson. Barnbarnen har teater på dagis, det kan jag ju inte missa.



Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela