annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

1 år i cancerns värld

Publicerad 2010-01-26 23:52:05 i Allmänt,

1 år i bröstcancerns värld. 1 år av gråt, förtvivlan, ångest, depression, akuta sjukperioder med infektioner, ambulansfärder, inläggningar akut på sjukhus, cytostatikabehandlingar, utdragning av tänder i narkos, operation av brösten, strålbehandling. En riktig berg- och dalbana där man inte sett svängarna, utan bara åkt med.

1 år av glädje, sortering av vänner, bekanta, släktingar. Förvåning av vilka som funnits där och stöttat. Positiva besked, troligen inga cancerceller kvar i kroppen och om det finns så fixar nog antihormonet Femar detta. Nya vänner, nya kunskaper, rehabilitering, glada skratt, livet är inte så omständigt, ta en dag i taget, lägga energi på ont näää, bättre lägga på gott och roligt. Framförallt har mina arbetskamrater visat sig vara riktiga, riktiga vänner!

Kicki ska vi inte glömma, hon stackarn som sett bägge sidorna och varit med!

Det finns alltid två sidor och så ser mina två sidor utav min cancerresa ut. Inte allt men i det stora hela, man behöver ju inte komma ihåg allt jobbigt.


Undersökningen av tarmen idag gick bra, tack för alla tips. Allt såg bra ut, hade bara fickor i tarmen som kan förorsaka divertikulit men inga, inga cancerförändringar!!!!! Absolut det viktigaste!

Började gråta så fort jag kom innanför undersökningsdörren, tårarna bara föll. Fy sjutton vad jag påverkas av sjukvården. Ska till min psykiatriker på onkologen på torsdag, räknar med att börja jobba 25% på tisdag.
Men blev lite orolig idag när tårarna kom. Men i och för sig, det är precis 1 år sen jag jobbade senast, dagen då jag träffade läkaren på onkologen och fick höra att det troligast var cancer , vilket jag själv förstod. Så idag har jag nog varit extra känslig.

Har så dåligt samvete för att jag inte skrivit på Clife på jättelänge, men det kommer, resan har nog varit alldeles för jobbig. Så det blir säkert för andra också att det tar längre tid innan man kommer igen och skriver på forum.

Vill ge er alla en stor kram!
En kram för att ni orkat läsa
En kram för att ni kommenterat
dessa kommentarer har hjälpt mig

Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-01-27 09:40:12

Hej du underbara kämpe!!

Förlåt att jag lyst med min frånvaro, men har ingen dator just nu =( Min lille Nisse-Sture är sjuk & är hos doktorn, men hoppas han kommer hem snart!!



Tycker det är bra & framförallt STARKT gjort av dig att låta tårarna falla!!!!



Jag är så tacksam för att jag FÅTT följa dig så för min del är det DU som ska ha ett stort TACK & stor KRAM!!!

Fortsätt vara du min vän! DU är UNDERBAR!!

Kram Tina från bloggen

* Livet är här & nu *

Postat av: AmjeW

Publicerad 2010-01-27 16:25:18

Underbara du!

När jag läser dina ord och blickar tillbaka på din resa med dina ögon blir jag stolt och glad. Du är här nu! WoW!!!

Varma kramar och lyckönskningar till livet Nu!

AmjeW

Postat av: gun

Publicerad 2010-01-27 22:51:31

En stooor grattiskram för att det inte finns nåt läskigt i din kropp. Du behöver bara samla kraft och mod. Du har slängt din gamla cancer på tippen. Och där ska den stanna. Försök att leva som om det aldrig hänt, att du har fått din "pencillinkur" och nu är det bra så!!! Många till-lycke-kramar från Skåneland!!!!

Postat av: Christina

Publicerad 2010-01-28 16:41:54

Skönt att nu äntligen din "resa" är över. Jag vet av egen erfarenhet att det är en mycket tuff resa. Jag har själv gått igenom det. Det tar tid att läka. Det tar tid att tillfriskna. Det är mycket svåra saker man går igenom vid en cancersjukdom. Cytostatikabehandlingen är ju "stentuff".Det kan ju ingen förstå som inte varit med om det. Jag hoppas nu att du får tillbaka din ork och dina krafter, då blir livet lite lättare.Kram från Christina

Postat av: Agneta Gille

Publicerad 2010-02-17 11:24:35

Ett år är en lång tid men vad underbart att året nu är över och du kan gå vidare. Stort GRATTIS till din fantastiska kamp.

Tack för ditt stöd under min sjukdom. Nu låter vi tårarna flöda. Hör av dig på min mail så jag får bjuda på lunch snart.

Kram Agneta Gille

Postat av: Carina

Publicerad 2010-03-06 00:28:52

Älskade gumman!!!! DU har varit så duktig och är fortfarande!!!! Ingen kan förstå av du gått igenom och vd du faktiskt klarat!!!!! Om de ej varit där själv så är det...Jag beundrar dig och jag VET hur tufft det är att vara sjuk när man är ensamstående, så det är många aspekter att väga in och du har klarat det så fint! :) Äslkar dig och är så glad för att det gick som det gick! MEN våga vara egoistisk nu, lyssna på din kropp och är du trött stanna upp vila! Jobba det kan man göra SEN när man är starkt och pigg igen :)

Varma kramar Carina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela