annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ingen operation

Publicerad 2010-01-24 13:40:54 i Allmänt,

Det blev ingen åderbråcksoperation, den ska göras i februari. Skulle fått blodförtunnande sprutor och det går inte ihop med att göra en coloskopi (underöskning av tarmen). Den undersökningen är viktig, ska göra den på tisdag.

Fick istället uppsöka läkare då jag under 2 veckors tid haft jätteont i höger handled och fingrar med domningar och värk. Läkaren tror att det är inflammation i senskidan, fick en kortisonspruta och ska till sjukgymnasten på måndag för att få en skena som avlastning. Tar tydligen aldrig slut på sjukdomar, kan lugnt säga att jag är hur trött som helst på detta. Jag kanske skulle gått tidigare till läkaren men jag tror ju alltid att det ska gå över av sig själv om jag nonchalerar det.

Killarna letar fortfarande jobb, finns det någon därute som behöver en målarlärling så hör av er.

Livet är verkligen som en berg- och dalbana och befinna sig i en cancersjukdom gör den ännu värre. Ibland upp ibland ner med mycket tvära svängar.

Förra veckan fick jag först ett brev med tråkiga nyheter ang min ekonomi, men jag kan ju inte trolla så det är bara att bita ihop och ta varje dag i taget. Senare på eftermiddan får jag ett telefonsamtal med beskedet att killarna och jag har vunnit en helt ny inredning till vardagsrummet! ibland är livet gott!

Vi som bara har ihopplock av olika saker kan äntligen få ett enhetligt rum.

Nu är det bara en vecka kvar tills jag börjar jobba, ska bli jätteskönt att få komma ut. Håll nu tummarna att det inte blir något strul inför det. 25% ska jag börja med.

Ha en riktigt härlig vecka!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2010-01-24 23:16:40

Hej! Brukar alltid läsa din blogg men skriver sällan... men nu tänkte jag önska dig lycka till! Kul att ha vunnit tävligen och hoppas verkligen de får rätt på ditt onda! Lycka till och må så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela